Ja dat voel je absoluut, zeker met nog eens de stalen band! Vandaag de mijne ook weer eens aan de pols gevoeld - hoewel die nog altijd achter loopt. Moet toch nog eens op de operatietafel, maar gewoon even een andere duiker is ook te verleidelijkā¦
mooi duo zo!
Vandaag een bandje binnen gekregen voor mijn Osco. Dit is een 24 mm bandje en die had ik niet in voorraad. Dus nu om de pols.
Nog niet ga eerst maar eens kijken wanneer ik tijd heb om helemaal naar Nijmegen te gaan
Time is on your side
Mooi klokje
Uit 1995, gaat dat al door voor vintage?
Deze kwam ik gisteren tegen, ik was bijna vergeten dat ik hem had ā¦
Maar het blijft mn āmooiste vijfjeā!
Uit '72
Ik heb dit zelf nog niet eerder gehoord of gelezen De moderne quartz crystallen in de oscillators hebben een tuning fork vorm die is afgeregeld dmv opgedampt goud tijdens productie. Een quartz element van goede kwaliteit en afdichting zou in principe zn afregelwaarde moeten houden zou ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen dat āslijtageā en corrosie van overige elementen in het uurwerk tot wat afwijking leiden na enkele decennia.
De meeste vintage (jaren 70 en tachtig) horloges die ik testte op de quartz tester na decennia stil te hebben gestaan hadden nog een waarde tussen ongeveer 5 en + of - 15 seconden p maand afwijking (wat destijds bij veel high end merken ongeveer de norm was)
Die is erg mooi! Welk type is dit?
Hai Nick, het is de 6119-7460
Ik heb er destijds (een jaar of acht geleden) een nieuw origineel glas op geplaats. Voor een ā5ā is de kast van bijzonder hoge kwaliteit: prachtige blauwe āairbrushā wijzerplaat, het glas is uitwendig licht gebold en inwendig idem ditto en heeft een vrij hoge facetrand. De originele band heeft āsolidā link parts (de buitenste delen) en is gepolijst aan de buitenzijden.
Ik ben ook wel erg gecharmeerd van het klassieke 5 logo op deze plaat
Tegenwoordig ben ik meer gefocussed op mn LCD verzameling. De toch wel erg leuke mechanische Japanners waren tot gisteren een beetje op de achtergrond geraakt (althans een belangrijk deel vd verzameling)
Hey, dat is grappig. Dit model zie ik niet zo vaak voorbij komen, maar toch 2 bezitters op het forum
Ik weet trouwens niet precies wat voor bandje er op zit. Er staat geen referentie op het bandje, maar het past er in ieder geval uitstekend bij. Betere fotoās van het bandje kan je hier bekijken: TK: Tissot Navigator valjoux 7734.
Deze!
Thanx, vanaf een zonnig Sardiniƫ (BTW: heb de vrouw beloofd de horlogehobby een maandje te laten rusten ben dus even uit de lucht)
Elkedagsardiniƫdagdus.
Tissot Seastar mid 70ās dus, exact jaartal onbekend.
Is te achterhalen door middel van het serienummer op het uurwerk; ervan uitgaande dat het originele uurwerk er nog in zit.