πŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

feeling blue

8 likes

Nieuwe aanwinst: Omega cal. 342 uit 1954, een van de mooiste bumpers die mij tot op heden in handen kwamen: :slight_smile:

7 likes

Net binnen, Eterna-matic Super Kontiki ref. 130 FTP-3 uit 1970 op originele Gay Freres band.

20 likes

haha dan weet jij net zoveel als ik :slight_smile:

Tof ding, alleen jammer dat de wijzers van de sub dials niet correct zijn.

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/Tudor/20160829_182429.jpg.html]

[/URL]

8 likes

Zeer begeerlijk ding! Verkopen?

Hier nog een Super Compressor met enkele kroon en dubbele brevet vermelding. Betreft een Baumatic van Baume & Mercier, jaren '50, net terug van een mooie servicebeurt

4 likes

Hoe moeten ze er volgens jou uitzien?

Ik vind zo wel geinig maar denk ook dat ze misschien overgeschilderd zijn

Geschilderd zijn ze sowieso, dat had de verkoper ook gemeld bij de veiling.

Er zijn andere merken die hetzelfde model hebben uitgebracht, en die hadden ook andere subdial wijzers geloof ik. Kan het nu zo snel niet vinden, maar had er een weekje geleden wat onderzoek naar gedaan In ieder geval heb ik hem om de wijzers laten schieten.

Maar het staat wel geinig inderdaad.

Heb daar los overgelezen maar inderdaad herschilderd zijn ze. Naar mijn inziens wel de originele set. Vind het wel een tof beeld.

En anders lost een tripje in een bakje aceton dat snel op.

Maar of ze daar op vooruit gaan is natuurlijk de vraag. Ik ga er vanuit dat de wijzers niet zomaar zijn geschilderd. Wellicht zijn ze behoorlijk verroest er onder?

10 likes

Dan zet je ze even op de wetsteen. Het is heus niet zo moeilijk hoor :stuck_out_tongue:

Ben benieuwd naar het resultaat mocht je ze terug in originele kleur willen brengen!

Ga ik niet doen. Zijn wel leuk zo. Die absurde originaliteitsdrang met reversibele acties zit er niet zo in bij mij (wat geen waardeoordeel tegenover mensen die dat wel hebben uitmaakt trouwens)

van 1968

4 likes

7 likes

Omega quartz.

6 likes

Deze weer eens! Wel even afgedaan bij het auto wassen! :wink:

3 likes