🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

en de kroon?

Fantastisch die bandaanzet zo!!

1 like

Ja is wellicht een optie een zwarte of bruine hagedis!

Bij twijfel? Groengrijs :wink:

1 like

Kroon is origineel en in goede staat. Mooi strak nog, maar ik ga er niet mee duiken. Nieuw glas en pakkingen van de veel te vroeg overleden Jonathan “swedefreak” Koch. De pakking van de kroon is helaas niet zo makkelijk te vervangen.

ach die kleur maakt eigenlijk niet zo veel uit want hagedis vervelt
sorry verveelt nooit :wink:

3 likes

OK! Ik dacht (gezien mijn eigen duikertje uit die tijd dat d’r een veel dikkere kroon op zou zitten - deze is voor een Seiko ook zo ‘special’ zal ik maar zeggen :wink:

Kroon is op zich lekker groot, maar goed beschermd diep in de kast.

2 likes

1600 uit 1968, folded jubillee met originele oude sluiting ook uit 1968.

8 likes

da’s een mooie - en ook heel anders dan die op de mijne, maar die was zowiezo -incl pakking - ooit vervangen. Helaas sinds die tijd loopt hij wel maar geheel zijn eigen gangetje…

4 likes

Nou is die van jou ook een heel ander model, die van mij is een 6105-8110 uit 1976. Die van jou een 6309?

Ja klopt helemaal - en ik heb nog een 7005 duikertje uit ongeveer die tijd

Ik zit zelf nog te denken aan een Paisley nato (alleen op een leverancier die $ 20,- vraagt)niet in 18mm te vinden.

Of een tweed bandje

Voor degene die niet weten waarover het gaat, dit is het horloge, een 38mm Vintage 1940’s Landeron 51 Olympic

5 likes

Tja ik ben in mijn verzameltijd altijd uitgegaan van zoveel mogelijk matchen met de periode, dus soms net zo veel of meer moeite gedaan voor een band uit die tijd als voor de klok. En als je dan iets hebt gevonden is het weer of je daar dan wel gebruikssporen op duldt haha. Verzamelen is een marteling toch? :wink:

2 likes

Vandaag weer mijn aanwinst van gisteren.

Het is een hele vroege ds, de eerste uitvoering zelfs. Hij heeft een 25-36 caliber, dat alleen gebruikt is in de jaren '58(introductiejaar ds) ,'59 en '60. Omdat hij wel een turtle back heeft is hij zelfs precies te dateren, alleen die uit '60 hebben dat. (de anderen hebben dan nog niet de nu kenmerkende turtle op de achterzijde).

5 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst - Ik heb er ook één, met turtleback en de wijzertjes lijken me wel wat smaller. Dan moet ik er nog ergens een hebben zonder secondewijzer waarvan me toen niet duidelijk was of dat standaard was of lost-in-battle. Beiden hebben een zwaar leven gehad maar de turtleback heeft ze er toch door heen gesleept :wink:

Nog niet om mijn pols, maar wel bijna. Poor man’s Blancpain, echt Hema?

14 likes

Prachtig horloge! De kast vorm heeft opmerkelijk veel van de Poljot Shturmanski.

1 like

Mooi ding maar ik krijg spontaan zin in een halve rookworst :+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, dat krijg ik niet meer uit m’n hoofd nu denk ik :slight_smile:

1 like