Net gewisseld en nu de andere nieuwe aanwinst vandaag
Mooie catch - echt een heel aparte chronograaf - dit broertje er van is al gereserveerd…
Die is héél gaaf.
Thanks! Helemaal waar, ook qua uurwerk een bijzondere klok.
Niet alleen de Nageurs zijn mooi, maar ook de Hydraulica’s, Gulfstreams, supporter, etc…
Ik ben niet van de Breitlings, maar dit is echt een formidabele klok zeg.
Top, fraaie aanwinst RG, geniet ervan (wordt moeilijk afwisselen, denk ik)
Klopt - destijds de enige flyback van Seiko - en ook nog eens als Enicar te koop geweest - er zat jaren geleden zelfs een compleet kastje tussen een partijtje Enicar parts dat ik ooit eens kocht - natuurlijk altijd als reserve bewaard
In die doos zat het klokje ook Niet direct opgegeven, maar wel na eerste inspectie het label ‘te gaar’. Ik streef qua LCD horloges naar (vrijwel) schone uurwerken. Soms is het vinden daarvan (of de donor onderdelen) een uitdagende klus.
Maar gisteravond wel weer erg veel plezier beleefd aan de reanimatie van dit uurwerkje met zn zeer brede LCD paneel en uitzonderlijk grote digits
Edit. Of toch in deze Dugena case -zonder band- ?
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ook een leuk weetje over het uurwerk, van de introductie in 1972 tot aan 1987 is het de dunste automatische chronograaf geweest met slechts 6.4mm hoog Pas in 1987 kwam Piguet met een dunner uurwerk, van 5.5mm hoog.
egwel…
Ondanks het koude weer, gisteren genoten van het open rijden. Even de tijd genomen om een foto van de Heuer Autavia 7763C te nemen.
Enjoy,
Gianni
Al sinds gisteren speel ik een beetje de conducteur - heb niks met treintjes maar wel met deze Mondaine die al jaren een mooi eerbetoon geeft aan de klassieke Zwitserse stationsklokken van Hans Hilfiker. Door het automatische werkje er in spoort het design niet met de bij het origineel verspringende minutenwijzer, maar je kan niet alles hebben
ha die heeft al heel wat railbumps meegemaakt zo te zien
Ik heb de Ecoquartz gehad. Ik vind het een leuk model, maar de kwaliteit van het chroom op de kast was bar slecht. Jammer hoor voor zo’n merk. Veel van mijn chromen vintage klokjes zien er vele malen beter uit en zijn veeeel ouder.
dan heb je mijn doublé uitvoering nog niet gezien haha…
helemaal mee eens! Echter de pr tekst van Mondaine is er anders heel duidelijk over "De eerste modellen werden voorzien van een kast van gerecycled gepolijst staal. Tegenwoordig zijn alle modellen uitgevoerd in gepolijst of geborsteld roestvrijstaal. "