Prachtig! Staat ook op mijn verlanglijstje!
Erg gaaf Je ziet ze helaas erg weinig voorbij komen…
Dacht er een mooie deal aan te hebben op eBay, enkele maanden terug. Kast NOS, danwel top ge-her-satineerd en gepolijst, nieuw glaasje, wp en wijzers als nieuw - maar het uurwerk heeft een veel zwaarder leven achter de rug. Dat was op de eBay-pics al een beetje te zien. Chrono werkte de eerste weken nog goed. Tot ik 'm een keer bediende en “knap” hoorde.
Einde oefening voor het centraal chrono-rad. Heb de chrono-wijzers handmatig - werkje even uit de kast - weer op “0” gezet. Ach - ik kan 'm gewoon dragen. Loopt, na een beetje bijregelen, heel redelijk - zij het met een erbarmelijke amplitude (rond de 200). Is dus duidelijk een Franken-watch helaas. Niet de hoofdprijs betaald gelukkig. Reparatie zou duurder zijn…
En er zit Chimay in het Westmalle-glas.
Foto vertekent trouwens, zo enorm is-ie niet. Die Seiko dus.
De Chronodirskie.
Hoe draagt dat nou zo’n hoge kast ?
Ja, da’s een mooie…
Het was even wennen toen ik hem net om deed, maar het bevalt me eigenlijk prima. Ik merk nauwelijks dat het een hoger horloge is. Hij is ongeveer 13/14mm hoog dus het valt mee.
Erg gave Seiko
Ik heb zelf een soortgelijke onderweg, ongeveer dezelfde dial maar dan een 8040 kast… Hopelijk niet ook een frankenwatch… Dat wordt afwachten…
Balen dat hij niet super loopt, het is zeker een gaaf horloge en zou het waard zijn op te knappen. In die staat zie je ze nauwelijks
thnx heeft wat tijd en geld gekost, Tijd om goede te vinden en geld om hem in deze staat te krijgen. Ben geen purist, dus nieuwe racing dail latne plaatsen en volledige revisie inclusief opmaken van de kast. De sunburst was echter nog van hele goede kwaliteit dus hier is weinig mee gebeurd. De lijnen zijn nog steeds behoorlijk scherp.
Hier nog met zwarte dail Ook mooi natuurlijk maar net iets minder “catchy”
Vandaag een Enicar met lollipop secondewijzer.
Deze maar weer eens:
Sunburst op deze zonnige winterdag
fijne dag !
De Junghans Trilastic vandaag weer eens
Fijne woensdag allemaal
Vandaag Bovet.
Sehr schön. Die band is ook geweldig.
Deze
Een doorleefde Prisma vandaag.
De Enicar dus: