🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Is er eigenlijk al een “wat is jouw foutste horloge?” topic?

Geukkig niet. :smiley:

1 like

NOS Verbel Sport vandaag. Bouwjaar februari 1977

4 likes

Vanavond “Autobahn Juwelen / Snelweg goud” jaren 70 penanker,
die in die tijd al fluisterend door louche types op stations en parkeerplaatsen werd verkocht als “18 karaats goud” ( koper )

Gewoon leuk om te hebben, al is het alleen maar van wege het geluid tijdens het opwinden of uberhaupt het wekkerachtige tikgeluid

7 likes

Vandaag binnengekregen van een gewaardeerd forumlid. :slight_smile:

13 likes

Wederom geen digitaal maar …

Seiko’s 6117 Navigator GMT uit '69. 100% origineel uiteraard :wink:

19 likes

Caravelle van Bulova

https://lh3.googleusercontent.com/-u1Jk9E3w1go/VR_SKXyMsXI/AAAAAAAAFO0/Tjh5OoafDFM/s576-Ic42/Caravelle-on%2520mesh-4.JPG

7 likes

Nieuwe aanwinst? Is dat die van MP? Penanker uurwerk toch? Hoe bevalt het horloge? Deed mij denken aan de Oris 65.

Is inderdaad van MP, maar echt geen penanker. Er zit een mooi FE uurwerkje in.

Gefeliciteerd, leuk horloge!

1 like

Hij vroeg een vrij lage prijs vond ik, dus ik stuurde een mail. Hij was akkoord en ik maakte geld over. Daarna kwamen de biedingen die steeds hoger werden, maar ik had al een overeenkomst met de verkoper.

De Autavia krijgt vandaag rust, tijd voor de Omega Speedmaster MK 4.5

[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/PB069582_zps6lnczcxv.jpg.html]

[/URL]

11 likes

Wauw! Da’s een mooie! :stuck_out_tongue:

1 like

Eveningswap naar deze vintage van Kienzle:

Volgende keer maar een foto bij daglicht. Komt ie beter uit de verf.

6 likes

Na de afgelopen dagen alleen maar deze gedragen te hebben…

…Krijgt deze vandaag polstijd, vandaag binnen gekomen. Dikke stainless steel kast, schroefkroon en gave kleur.

Ook een leuke achterkant:

12 likes

Hij is inderdaad erg mooi en compleet, een gezocht model in deze vorm. Wel nog eens de uren wijzer re-lumen of een nieuwe ‘oude’ vinden (heeft mijn voorkeur)

Aan de ene kant zou je dat kunnen doen, maar 1 imperfectie zou ik nog wel kunnen waarderen. Zeker voor een dergelijke respectabele leeftijd! :wink:

1 like

Vandaag binnen, glaasje wederom geschuurd, kast en band schoon gemaakt, kast en band met cape cod doekje behandeld, intern 1 pusher in orde gemaakt en een nieuwe batterij!!!

9 likes

Avondwissel naar de Raketa:

8 likes

Leuk kleurtje, ik ken hem ook als blauw met witte wijzers.

op welk jaar stel je hem in zodat die kalender weer klopt ?