šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Helemaal mee eens hoor Ernst. Toevallig gisteren nog zoā€™n kast met dubbele kroon aangeboden - dat geeft altijd heerlijke opwinding bij die freaks die alles compleet willen hebben, dus ook zoā€™n PVD duiker. Vervelendste is dat ik ze zelf nooit compleet weet te krijgen, het zo wie zo al moeilijk heb met gebruik van oneigenlijke of uit andere periode stammende donoren, dus besluit er af en toe toch maar van te profiteren dat die prijzen zo belachelijk hoog zijn. Daarmee laat ik dus anderen pas echt dik geld verdienen, dat besef ik ook wel weer :innocent::disappointed: Mad world

1 like

10 likes

Dat glaasje wil ik wel nog eens vervangen door een origineel tzt. Ik zou nog even terugkomen op de maat. Maar ben vergeten de maat vd spanring op te meten op basis van de kleine slijtages op de dial.
Het makkelijkste is ws op zoek te gaan naar een glas dat past bij deze universele EPSA kast. Zomerprojectje
Hoop dat jij nog eens je projectkasten gevuld krijgt, Donald :+1: Het zou lullig zijn wanneer je eindelijk je periode correcte vondst doet en geen kasten meer over hebt ā€¦ Ik zou zeggen: bewaar er in ieder geval 1 ā€¦

1 like

Nee dat is geen rotating disc en ja het is wel een jump hour

2 likes

Ik beleef momenteel prachtige dilemmaā€™s in de Enicar hoek.
EĆ©n mij bekende Enicar collector heeft na lang zoeken een zgan movement, wijzerplaat en alle wijzers van een Enicar Guide, en ik Ć©Ć©n van de gezochte (NOS) Guide shortlug kasten met EPSA deksel. Geen van beiden geld of zelfs maar zin om te verkopen haha.
Een andere Enicar fanaat bood mij aan een chrono wijzerplaat/kast over te nemen - en op mijn vraag wat ik daar mee op schoot behalve een beetje geld, stelde hij voor het dragen te delen!!! Afstand een paar duizend km :astonished::confused:

2 likes

9 likes

Inmiddels drie op een rij, vandaag de nieuwste binnen gekregen. Het begint al bijna op een verzameling te lijken.

11 likes

Dat gaat best hard zo Gentry, daar doen anderen jaren over man :smirk: Een eigen Omega topicje straks? :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Had vandaag deze prachtige Omega Seamaster uit 1955 om:

15 likes

Blijft een plaatje :star_struck:

1 like

Ik ben er een ā€œkwijtgeraaktā€ aan mā€™n vriendin, en wilde zelf niet steeds bandjes wisselen:-):wink:

1 like

21 likes

Longines Flagship

22 likes

TUFFY van YALE Today

8 likes

Brabo vintage - vandaag mee bij het bekijken van kersvers fotografietalentā€¦:slight_smile:

12 likes

Vandaag nog maar eens de Seamaster.
Is pas 55 jaar oud en loopt nu na vier dagen Ć©Ć©n seconde achter.
Dat moet beter kunnen toch?:blush:

15 likes

Wat is de functie van dat rode driehoekje?

Radium patina horloge, erg moeilijk de slijtage op de ooit zwarte plaat op de foto te zetten.

7 likes

12 likes


Speedmaster Professional uit 1981 :slight_smile:

17 likes