🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Kort door de bocht: er hoeft maar één gek tussen te zitten. Bovendien zie ik heel veel horloges via eBay verkocht worden die daarna op miraculeuze wijze toch weer worden aangeboden. Ik denk dat dit niets afdoet aan mijn opmerking over het verschil tussen verzamelaars en het grote publiek.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook een beetje moe wordt van je - in mijn ogen - ongezonde fixatie op de waarde van je vintage horloges. Wat vind je nu zelf eigenlijk echt mooi? Of is dat voor jou helemaal geen criterium? Dat bedoel ik overigens niet als kritiek, het staat alleen ver af van hoe ik deze hobby beleef.

Daar ben ik het niet mee eens. Het grootste deel van de vintage liefhebbers is juist liefhebber van patina, verweerde platen, verkleuringen, ghost bezels etc etc. Tot op zekere hoogte natuurlijk.
Jouw horloge viel voor veel liefhebbers niet onder compleet beschadigd, maar eerder begerenswaardig.

Als ik een horloge wil hebben dat er nieuw uit ziet, dan koop ik wel een nieuw horloge.

Daarnaast zijn er wel meer veilingen op ebay waar horloges ver onder de marktwaarde. Dat kan aan een hoop dingen liggen.

Het klopt idd Jack dat sommige horloges weer worden aangeboden na de veiling maar in dit geval is daar geen sprake van; ik ken de verkoper en heeft het horloge al verstuurd naar de koper. Dit is geen doorgestoken kaart.

Mijn criterium is een horloge in een zo goed mogelijke staat te krijgen en waarde is van belang en een van mijn motivaties mocht ik het ooit verkopen. Het meeste houd ik maar soms verkoop ik een horloge en wil dan geen verlies hebben. Vandaar dus dat ik waarde hecht aan de waarde.

1 like

Ik wil de discussie niet groter maken dan nodig maar wat zijn die hoop dingen dan?

Vandaag deze

12 likes

Dat er geen goede foto’s zijn gemaakt, er weinig mensen de veiling volgen, incorrecte info, het land waarin het wordt aangeboden, om maar wat te noemen.

En soms hangt het ook gewoon van de dag af… Daarnaast zegt 1 veiling weinig.

Als je ziet voor hoeveel dit ding wegging… :upside_down_face: De tropical/patina liefhebbers zijn daar bereid grof geld voor neer te leggen.

6 likes

Thanks! Spaans dus … :slight_smile:

1 like

Si

1 like

Gracias… :ok_hand::joy:

1 like

Sinds vanochtend in de verzameling: 16700 uit 1991 :+1:

23 likes

Grail alert :hugs:

1 like

Gefeliciteerd Marc, helemaal geweldig met die erg mooi verkleurde lume :slight_smile:

1 like

Net terug van een full-service. Echt een indrukwekkend horloge !

12 likes

Hai Niels, inderdaad een van mn 6139’s. Ik draag ze (en de meeste van mn andere mechanische horloges) alleen zelden omdat ik meer gebruiksgemak heb van mn LCD’s, en daar ligt mn liefhebbershart ook vooral (al begint dat tegenwoordig iets te schuiven naar het midden :wink: ) Neemt niet weg dat ik sinds het begin een zwak heb voor alle vintage Japanners, digitaal en analoog. Misschien haal ik binnenkort weer eens paar naar boven.
De Seiko heeft een spaans/engelse datumschijf

3 likes

Mooie Seiko hoor! Je bent dus niet alleen van de LCD en hebt ook nog ergens een schoenendoos liggen met pareltjes :grin: …Ben benieuwd wat er nog boven water gaat komen :ok_hand: :slight_smile:

Lady’s ART DECO

7 likes

Helicon

10 likes

Goedemorgen!
Sabina 7733 Racing Chrono

14 likes

12 likes