🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

12 likes

Nos gigandet

15 likes

De two piece collectie heeft niet lang geduurt zo te zien? Mooie nieuwe klokjes allemaal :ok_hand:

1 like

:slight_smile:

Ben slechts de tijdelijk eigenaar van deze horloges. M’n two piece collectie blijft in stand.

2 likes

Cool! dacht dat die alleen horlogebanden maakte… Maffe Speidel!

1 like

Als t kan om elke pols eentje :wink: omdat t bijna kerst is…

10 likes

Nette Gigandet! :wink:

1 like

Mooie Heuert !!! , Lemania onderdelen? :smiley_cat:

Vandaag binnengekomen. Eerlijk gezegd een impulsaankoop. Wat vinden jullie?

12 likes

Vandaag even proefdragen.

Gisteren uurwerk geheel gereinigd en gesmeerd, maar er zit nog ergens een zwaar punt, waardoor hij zo nu en dan stopt. Ook op de Timegrapher zie je om de paar minuten een kleine hapering. Is al beter geworden en loopt nu al een paar uur door.
Uurwerk heeft tientallen jaren stil gelegen. Het ziet er uit als nieuw, maar waarschijnlijk zit er ergens op een tand een hardnekkig vuiltje.

Iemand die merk en type herkend!

4 likes

Crosspost

6 likes

Geniet ervan @Santa_Sangre :wink: die giga gaat die in de verkoop ofzo?Die moet je eigenlijk houden…

1 like

Mooie lijkt erg veel op mijn Baume & Mercier weet je welke motor erin zit ?


Pierre

7 likes

Mooie dresswatch, leuk voor de Kerstdagen :ok_hand:
Check op roest inside, want de plaat heeft wat lekkage sporen tussen 2 en 5 uur.

1 like

Had deze ook gezien, maar de vreemde wijzerplaat in combinatie met stainless steel back (dus chromed case) waren voor mij no-go’s. Voor mij kan een chromed case zeker op jaren 30/40 en zelfs 50 chronos, maar niet meer op jaren 60 en 70 valjoux 7733/7734 modellen.

Ik ben ook niet zo van de chromed cases. Maar als in perfecte staat zijn en dus geen slijtplekken hebben, maak ik wel een uitzondering :slight_smile:

Doet me overigens erg veel aan deze denken, ook in chromed case.

8 likes

Vandaag Marcks & Co


Op mijn topic hier +1000 maal bekeken en op NAWCC bijna 7000 maal,straf :smirk_cat:

Pierre

13 likes

Foto van gisteren.


De leren band gaat steeds fijner zitten.
Fijner dan de stalen band

10 likes

Heerlijk toch deze vintage chrono met EP4 binnenwerkje

16 likes