🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Vervelende soft skills 2daagse, gelukkig mijn pride & comfort aan de pols… :slight_smile:

15 likes

Nog meer vragen @Anderson … Ik zie nogal wat zwarte vlekken op je werkblad, waarschijnlijk van iets waarmee je de lagen leder aan de zijkant aflakt of sluit - klopt dat? En is het iets heel gewoons of een schoenmakers geheimpje? Alvast bedankt natuurlijk

Hallo Anderson.
Ik zie dat je druk bezig bent met leer bewerken, perfect, dit is een leuke oplossing om iets moois te maken voor misschien een redelijke prijs en natuurlijk het zelf maken, geeft altijd voldoening. Mijn complimenten, oude ambacht laten herleven daar hou ik van.
Ik probeer ook iets te knutselen met leer, voornamelijk slangenleer en wel om de movado ermeta purswatches op te lappen, zie de plaatjes. Wordt tijd dat wij eens om de tafel zitten en ervaringen uitwisselen.

Deze is voor de bewerking van een movado uit de jaren 40.

Na bewerking ziet het er dan ongeveer zo uit, dit is een andere movado dan vorig voorbeeld.

En deze mini movado is nog in bewerking.moet nog worden afgemonteerd.

13 likes

Vandaag draag ik mijn nieuwe aanwinst. Hij heeft onverwacht een lugbreedte van 20mm (ik dacht 18mm) maar toevallig had ik daar nog een prima bandje voor liggen! Met zijn lug to lug van 43mm en een 36mm diameter dial is hij voor mij eigenlijk perfect qua formaat. Omdat het een handwinder is ligt hij ook heerlijk plat op de pols door zijn bescheiden dikte van ca. 8mm.

Het glaasje is gehavend met wat oppervlakkige krasjes, die je overigens met je nagel niet eens voelt, maar naar aanleiding van de zeer vage ebay-listing (3 foto’s van grote afstand) ben ik positief verbaasd. Kwalitatief is het een enorm mooi horloge met een opgelegde merknaam én logo.

De chique champagne dial met bescheiden sunburst mag er ook wezen, om nog maar niet te spreken over de strakke kastlijnen. Genieten!

Binnenin tikt een mooi uurwerkje waarvan ik er nog niet achter ben wat het is. Tips? Dit zou me ook helpen bij de datering. Op de binnenkant van het achterdeksel staat ‘677’ en op de kast staat tussen de lugs ‘mod. 6032.’

Solvil et Titus is opgericht in 1887 en kent een rijke historie. Met name in het begin van de 19e eeuw heeft men flinke stappen gemaakt door het verder doorontwikkelen op het gebied van chronometers. Eind jaren '70 besloot zoonlief echter het bedrijf van zijn inmiddels overleden vader te verkopen aan een investeringsboer uit Hong Kong. Wat mij betreft eeuwig zonde en ‘the end of an era’ van een heerlijk authentiek, Zwitsers merk.

Klik voor groot uiteraard!

23 likes

quartz voor in de sneeuw

14 likes

Bicolour-Choco dial in de sneeuw

22 likes

middag/avond wissen naar de 6309 sports duiker

11 likes

Helemaal mee eens - dit was ooit een van mijn Titus horloges, heeft ondertussen al lang een nieuwe pols maar vond ik ook een fijn klokje al die jaren.

13 likes

Seiko in het groen.

9 likes

Gewoon je leer nat maken , of polijspasta gebruiken , en dan met een rond houten wieltje erlangs gaan , is heel makkelijk .Op YouTube staan er meerdere filmpjes van

1 like

Er zijn er meer hier die leer bewerken , er is zelf een topic van . Maar vraag maar raak ik zal graag wat ik tot nu toe heb geleerd delen met jullie

1 like

Mooie aanwinst! Uurwerkje is volgens mij een fhf 72 of familie ervan.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_72

Wederom de GUB Glashütte,naast dat ik 't een snoepje vind loopt ie ook nog eens bijzonder netjes op tijd :grinning:

10 likes

Sorry boy"s verkeerde foto van movement gepost :pouting_cat:
toen ik het horloge van mafkees bekeek kwam het movement me bekend voor dit is een FHF 67


Zit dus in deze horloge

te rap geweest :smirk_cat:

7 likes

Poor mans Heuer Autavia ‘Andretti’

20 likes

28 likes

Yale Tuffy aluminium Amerikaantje 1950


sec.wijzer pijltje staat op ronddraaiend plexi plaatje

10 likes

16 likes

Hey Pierre, bedankt voor de hulp! Ik heb wat rondgegoogeld ter verificatie en je hebt zo te zien inderdaad gelijk. Domme vraag: waar staat FHF voor? Hoe heette het bedrijf volledig?

1 like

Zodiac Red point Chrono voor vandaag!

24 likes