🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Eens iets anders Basis sport

16 likes

62mas vandaag😀

14 likes

Amphibian 300 mtr

7 likes

Goedemorgen allen.

Vandaag een Mondia Orbitron (uit de stal van Zenith/Movado).

12 likes

Nog even de keuze maken…

18 likes

Hé, heb je er ook weer één gekocht :slight_smile: ?

1 like

Definieer één :smiley:

16 likes

Wat gaaf Andy, hoe kom je daar aan ?

13 likes

Tropical Zentra :wink:

11 likes

Al enige tijd deze ref. op mijn radar, vind het nog steeds één van de mooiste klassieke Longines ontwerpen.

2 likes

Klopt, prachtig ontwerp. Ook vergeleken met bijvoorbeeld Omega uit zijn tijd, een prachtige prijs/kwaliteitsverhouding.

Ben je ook nog op zoek naar een Ultra-Chron?

1 like

Zou wel graag terug een Ultra-Chron toevoegen, ja, of een mooie stalen vintage Conquest ref. 9000.

1 like

Klinkt als een goed plan. Ben benieuwd!

Een stalen dogleg pie-pan blijft ook op mijn radar, maar aangezien vintage Longines op dat vlak veel minder ‘vervuild’ is door frankenwatches en redials, blijft het merk voor mij érg aantrekkelijk.

1 like

Wat ik me wel afvraag is waarom ze allemaal in zulke goeie staat zijn. Want die twee exemplaren zijn net als je vorige exemplaar in top staat. Dat is toch opvallend, totaal geen patina bijvoorbeeld. Waarom deze ene specifieke referentie die zo goed bewaard gebleven is?

Ja dat is dus jammer genoeg een optische illusie. De ene is perfect, maar de andere heeft rechts een lichte verkleuring op de wijzerplaat (rond de kroon), en heeft ook het originele kroontje niet meer.

In het algemeen wijst goede veroudering op kwaliteits componenten en constructie. Goede waterdichte kasten, nauw aansluitende kronen, goede kwaliteit lak op de wijzerplaat. Doet veel. In de 1950s hadden Omega en Longines dat nog niet helemaal onder de knie. Eind jaren '60 zeker wel.

Een beetje hetzelfde verhaal met de Omega Dynamic, zó goed gebouwd, moeilijk om een slecht verouderd exemplaar te vinden.

3 likes

Over goede staat gesproken; bij deze totaal geen sprake van… Zo zonde :neutral_face:

27 likes

Hamilton Rodney

9 likes