🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

17 likes

Even deze voorganger van jouw stralende Genève erbij gehaald. Maar eigenlijk is deze met al zijn sproetjes nog niet klaar voor daglicht.

Maar wel lopen als een zonnetje gelukkig

9 likes

Somber weer dus Jenco 15 j. betrouwbaar :smirk_cat:

7 likes

Da’s inderdaad een aardige sproetenkop. :smile: Welk kaliber zit erin?

De mijne heeft een 1481. Vandaag ook maar weer om gedaan, een even een paar dagen dragen en kijken of ik een beetje nauwkeurig werk heb afgeleverd… :sweat_smile:

14 likes

Heb je de kast ook aangepakt? Die ziet er weer strak uit, hoe heb je dat aangepakt?

De kast was nog aardig strak, dus veel werk was er niet nodig. De voorkant heb ik opnieuw “geborsteld” door hem met wat hulpstukjes langs een lat over fijn schuurpapier te trekken. De zijkanten heb ik alleen met de hand en een doekje iets opgepoetst.
Verder een nieuw origineel Omega glaasje. (even klikken om in te zoomen, dan kun het het Omega logo in het glas net zien :smile:)

1 like

Met schuurpapier heb ik het ook wel eens geprobeerd. Maar die groefjes van jou lijken wat dieper en dus beter dan het resultaat wat ik er mee kreeg.

Volgens mij heb ik P400 of P320 gebruikt; het patroon matcht inderdaad prachtig met de wijzerplaat, het lijkt bijna gewoon door te lopen. :smile:

Wow hier ziet ie er uit of die zo uit de winkel komt - zo veel werk van gemaakt of een zondagsklokje gevonden? Mijn caliber zou ik zo niet weten, sorry - ik ben meestal pas dapper met openen als er toch niet veel aan te verliezen is - of als een horlogemaker hem losjes heeft gesloten. Zo wat ik online zie zou hij zo midden tot eind 60’er jaren moeten zijn en een cal 565 wordt het meest genoemd.

1 like

Het uitgangspunt was al niet slecht, zo zag hij eruit toen ik hem kocht:

Maar toch nog wel het nodige werk aan gehad. Er was een wijzerplaatpootje afgebroken, er zat een verkeerd glas in waardoor de rotor af en toe het achterdeksel raakte, en dit uurwerk vraagt een wat afwijkende manier van smeren van de veerton, wat even duurde voordat ik dat door had. Verder natuurlijk alle pakkingen tot prut vergaan. :sweat_smile:

7 likes

Heb nog steeds een zwak voor die Genève 60’er jaren modellen - was toch een beetje de klassieker van Omega’s destijds. Hoewel deze iets latere Genève toen best een beetje buitenissig was - ook voor mij…

Is al weer een tijdje uit bezit, en denk ik mijn eerste Genève

9 likes

Die is voor mij ook wat buitenissig. :smile:
Mooie zwarte dial wel redelijk zeldzaam denk ik.

1 like

Mondia Automatic :wink:

11 likes

Mijn beste,

Deze “door de wol geverfde” Omega '47
al weer een paar dagen om de pols.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

17 likes

Tja, gekocht als “ongetest” dus als donor, maar dat kan helaas niet meer…

Instellen aan de achterkant.

12 likes

cheap cool

19 likes

Vlinderdasje maandag

13 likes

Behoorlijk zeldzaam ja die Stingray - nooit een zelfde gezien. En ondanks dat en de bijna nieuwstaat dan toch maar heel bescheiden prijsje voor gekregen vond ik. Maar ach - niet dragen levert nog minder op :grin:

1 like

Zelfde merk, 22 jaar jonger :grin:

14 likes

Kwam ineens bij me op dat Eterna absoluut meer aandacht verdient dan wat het hier krijgt, dus vanavond deze: mijn eerste klassiekertje - een KonTiki :kissing_heart:

13 likes