🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

18 likes

20 likes

24 likes

Jaaa de Seiko speedy, nooit weg doen hè! :wink:

1 like

Skindivertje uit de 70’s vandaag. Afgelopen week hier op het forum overgenomen. Het horloge kwam zonder draaibare bezel en gelukkig had ik nog een passende bezel liggen. Lekker kleurrijk horloge zoals ze alleen in de 70’s gemaakt werden.

15 likes

Is een blijvertje. De mooiste 7axx die ik tot nu toe gehad heb.

1 like

Crosspost

29 likes

Vandaag m’n ouwe pie pan bumpertje met cal. 354, prachtige opgelegde details en een subtiele sunburst op het middendeel.

20 likes

Hierbij een foto van mijn Zenith Defy uit ongeveer 1969, inclusief de originele Gay Freres bracelet.

27 likes

Prachtige staat zeg, complimenten!!! Vraagje - bezit deze een schroefkroon?

1 like

Ja!

2 likes

Vroege en obscure Favre Leuba quartz met het Girard Perregaux 350 kaliber. Uit 1973, zoiets.

15 likes

Dank allemaal voor de enthousiaste reacties! Ben er zelf ook heel erg blij mee. Hij is ook ongepolijst en het mooie is dat die hoeken ook nog heel scherp zijn. Ik zal later eens proberen dat op de foto te leggen. De kroon is - volgens mij - geen schroefkroon. Je trekt hem er wel uit om de tijd te verstellen, maar de kroon terugduwen en vastschroeven lukt niet. Het enige wat jammer is dat het glas wat krasjes heeft, kan ik dit gewoon wegwerken met plexiglas creme? Ik weet alleen niet zeker of het plexiglas is… Nogmaals dank voor de leuke reacties!

1 like

Er hoort volgens mij (altijd) een schroefkroon op. Heeft de kroon een Zenith logo (soort NATO ster)? De afmetingen lijken wel te kloppen, namelijk. En hij sluit ook redelijk aan op de kast.

Begin 50er jaren Titus.

27 likes

Schroef kroon en mineraal glas, alhoewel er ook plexiglazen vervangers zijn.

Is wel de volledige originele kroon, inclusief inderdaad het Zenith logo. Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben :stuck_out_tongue:

Deze hebben vaak dat probleem, is een schroefkroon maar volgens mij is de tube met draad versleten, zou een nieuwe op moeten. Ik heb hetzelfde voor met één van mijn Defy’s, en trouwens ook met mijn Calypsomatic.

1 like

Stekezot van deze 1945er met Romeinse cijfers

14 likes

21 likes