Daar kwam ik inderdaad achter na polywatch gebruikt te hebben. Als nog een hele verbetering dat wel, maar verder dan hem met een beetje ‘tandpasta’ insmeren ga ik niet, daar is hij me te dierbaar voor. Maar bedankt voor de optie!
Hier ook hoor …maar ik wist dat je nog een stapje hoger kon gaan…mischien ga ik het nog een keer op een niet zo belangrijk horloge proberen…ooit…ooit
Dat is inderdaad wel een optie om het eens op te proberen. Of wellicht gewoon eens op een losse plexi, dan kan er helemaal niks mis gaan
Jip…
Ik ben op zoek naar goed korrel 1000 en 2000 schuurpapier. Tips waar te halen?
Schuren gaat goed. Ik begin altijd met korrel 800. Hiermee kun je de diepe (re) krassen er uit schuren. Als het oppervlak egaal grijs is en de diepe krassen niet meer zichtbaar zijn, pak ik korrel 1000. Hiermee wordt het oppervlak wat gladder. Vervolgens korrel 1500 , 2000 en tenslotte korrel 2500. het oppervlak is voelbaar glad, maar is uiteraard ondoorzichtig geworden van het schuren. Alle diepere krassen zijn er uit. Dan kun je met polywatch, peek polish, commandant 4 etc. Het oppervlak gaan polijsten.
Ik doe dat altijd met wat commandant 4 op de lappenschijf van mijn polijstmachine op het allerlaagste toerental. Dat is letterlijk een kwestie van een paar minuten.
Let op !.. Geen dremel gebruiken, omdat een dremel teveel toeren maakt. Het raak oppervlak is te klein waardoor je veel warmte in de plexi brengt en deze gaat smelten.
Heb je geen langzaam lopende polijstmachine dan kun je heel veilig met de hand polijsten. Dat gaat ook zeker goed alleen duurt het misschien ietsje langer.
Ik heb wat laten komen via ebay uit China. Kost je de wereld niet, alleen heb je het dan niet morgen al in huis.
Leuk ding👍 De druif mag je inmiddels wel snoeien😉
Edele rot, edele rot
Fantastisch, absoluut! En met of zonder datum blijven ze toppers. Ben al weer heel lang best tevreden met wat ik heb maar zo´n Zodiac kan me nog wel eens verleiden denk ik
Bandje heb ik in elk geval al zeker 25 jaar klaar liggen

Nog steeds behoorlijk in de ban van de DS, dus deze was mee vanmiddag toen ik deze oude rockers scoorde…
De Stones
Lijkt van de foto wel een origineel Omega glas te zijn (ingegraveerd merkje boven de as), zou hem zo houden. Een paar krasjes zijn minder erg dan een klokje dat altijd in een doos moet blijven om hem niet te beschadigen
Dan zie jij meer dan mij? Ik kan geen Omega merkje vinden in het glaasje…
En zeker waar, plexi krast toch wel weer over tijd…
Op telefoon of op laptop? Jouw beeld 2x aanklikken toont op mijn laptop in elk geval een kleine onderbreking rechts in het normaliter donkere centrale deel van de as. Als je weet waar het omega tekentje moet zitten dan ´verzinnen´ je hersenen de rest die door de lichte ondergrond nog vager is op dit beeld er gemakkelijk bij. Een loepje en een beetje draaien bij een sterke lamp geeft je 100% uitsluiting, soms werkt een borrelglaasje (voor je oog in dit geval) ook
Nice, en je kan weer een paar weken vooruit met de vrijdag plaatjesdag
Heb hem inderdaad gevonden nu op mijn plexi. Nooit opgevallen bij deze…
Op mijn Speedmaster Reduced had ik hem meteen gespot.
Maar ondanks je uitleg wil ik hem op de laptop als nog niet zien op mijn foto.
Anyway, goed om te weten dat het dus waarschijnlijk toch het/een originele plexi glaasje is Dank !