Harpoen is geen expert, maar denkt dat het een bewerkte Unitas (6497 ?) is
Dat zou wel super gaaf zijn als dat waar is (groot Unitas fan hier)! Kan iemand het bevestigen?
Ik weet niet precies wat de afmetingen van dit horloge zijn maar een Unitas 6497/8 is vrij fors. Daarnaast is de layout van de componenten wat anders:
Ps: de 6497 heeft de sub second dail op 9u (ontwikkeld voor zakhorloge met kroon op 12u), de 6498 heeft deze op 6u bij een polshorloge.
Inderdaad, te groot voor het horloge.
Verder zoeken dan maar
Het horloge is 35 mm breed exclusief kroon, dus dat past niet dan denk ik.
Dan hoop ik niet dat de eigenaar hem nu mist
Deze 131 lijkt mij een voorganger. Misschien heb je er wat aan? Heb zelf ook nog wel iets van Stowa maar zou ik moeten opzoeken. Had ooit een heel mooi militair model (Franse leger?) uit de 50Ā“er jaren en verkocht, ook toen eigen werkje dacht ikā¦
Heb je de uitgebreide zoekfunctie al geprobeerd? Daar kun je op basis van de uiterlijke kenmerken van het uurwerk zoeken:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-2uswk.cgi?1&ranfft
Die functionaliteit kende ik nog niet! Bedankt!
Op Ebay staat een kapotte Stowa met cal. 131, lijkt op jouw cal. 133.
Ook dat caliber zie ik niet in Ranfft
Met deze zoekfunctie kom ik uit bij de Peseux 170 familie als meest overeenkomende, wat denken jullie?
Tja, lijkt goed maar ik weet niet, hoor.
Jouw 133 heeft geen shockprotect, maar of dat belangrijk is?
Misschien Stowa aanschrijven?
Is de afmeting van de 170 ook correct? Ik zie 10,5 en 11,5 ligne, bij de ebay advertentie van de Stowa 131 zag ik volgens mij 13 ligne. Weet alleen niet of de 131 en 133 dezelfde afmetingen hebben.
Ik zal het uurwerk eens opmeten, dan weten we of het een 170 of 190 is.
Ik denk er het mijne van haha : Googlethinking komt er bij mij Unitas uit, en waarschijnlijk de 174
Hoewel ik totaal geen verstand van de interieuren heb vind ik het zoeken naar herkomst wel weer interessant / volgens mij kom je hier mee verder Jurtzā¦
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit, ook de afmeting lijkt correct