Longines only (Deel 1)

Mastercollection blauw moonphase… je weet dat ik die ook heb he? Nog ff en we hebben dezelfde collectie longines…:grin::grin:

1 like

De laatste straaltjes licht op de prachtige wijzerplaat van de HQ. Wat een fijn horloge is het!

11 likes

14 likes

31 likes

17 likes

Deze vond ik geweldig vanaf moment dat deze uitkwam. Was toen even wat minder actief met de horloge hobby dus helaas nooit van gekomen.

Voor het eerst eens om gehad bij Kirk Freeport in Cayman Islands toen ik daar werkte en woonde.

Vervolgens weer eens aan geproefd vorig jaar toen ik even in de Bijenkorf was.

Voorkeur was de ‘no date’, maar die premium is toch wel stevig. Toen @hamiltonfan een date aanbod hier op het forum, maar voor de bijl gegaan.

Kijkend op diverse fora vond ik de Legend Diver erg mooi op een zand kleurige canvas strap. Dus eentje van Archer Watch Straps via die rivier in Brazilië besteld.
Zat vanavond even met een IJwit van Brouwerij ’t IJ te ontspannen, en viel me op dat de strap en het biertje mooi matchen.

Heel blij met deze aanvulling aan de bescheiden verzameling!

26 likes

Nog 2 van die schoonheden…

19 likes

Mocht je ze ooit kwijt willen pb me aub…:grin::+1:

1 like

Stop die Seiko plaat maar in de Longines kast :grin:

Hoe durf je dat hier te zeggen.:grin::wink::scream:

Schitterend Kees! De Seiko doet wat mij betreft niet onder voor de Longines. Subtiele verschillen, maar beide prachtig.

2 likes

Gelukkig heeft de longines de small seconds maar potver…Ben de seiko al gaan googelen is jpm maar wel te bestellen komt met alle extra kosten op 700-800 euro.

20 likes

19 likes

Seagull heeft ook een kopi… ehm… hommage…

Die Tuxedo is wel hét moderne horloge dat momenteel bovenaan mijn verlanglijst staat. Hebben SC deze als AD meestal op voorraad? Zou hem wel eens in het echt willen zien.

1 like

Ik vind een worldtimer veelal heel lelijk en te opzichtig (muv PP en een paar anderen), maar deze Longines uit de master collection die niet meer in productie is, vind ik toch echt wel heel aantrekkelijk. Echter 42 mm, en dus eigenlijk te groot voor mijn pols. Plus zou ik dan mijn eigen Longines nog wel dragen?

6 likes

Bij mij staat hij ook bovenaan en de zulu diver nog… Dan heb ik mijn collectie longines wel bij elkaar…Bij s&c laten ze elk horloge wel naar je filiaal halen als je geinteresseerd bent. Meestal hebben ze em wel ergens op voorraad.

Is nog wel nieuw te koop dacht ik zag em volgens mij gister nog op een engelse site. Zag ook een chronograph uit de record serie die ik nog niet eerder zag.

Net zo groot als een ldd of smp 300.:grin: zat nog te kijken voor de 24 hour, maar die is 47,5 mm en dat word zelfs mij te groot. Wel goeie deals op te krijgen in Duitsland en UK.

Staat in NL nog te koop bij Van Hell, vandaar dat ik ook zo twijfel of ik moet toehappen?

1 like