Longines only (Deel 1)

12 likes

Geen fan van deze Ferry.

1 like

Loopt prima hoor, maar begrijp natuurlijk dat smaken verschillen. Het ene horloge vind ik ook weer mooier dan het andere maar wissel graag :ok_hand: :+1:

30 likes

13 likes

19 likes

De Flagship:

24 likes

Prachtig horloge!

1 like

Nog steeds tevreden met deze :+1:

12 likes

Klopt. Dat gebeurt op dit moment bij alle merken binnen de Swatch Group. De 300M Omega Seamaster van 5.200 naar 5.700 bijvoorbeeld :slight_smile:

Ik mag nu ook meedoen.
Net nieuw, heerlijk horloge en loopt angstaanjagend nauwkeurig :sunglasses:

22 likes

Vind het toch wel belachelijke prijs verhogingen. Wat zal de reden (smoes) zijn? Inflatie zeker… :joy: :roll_eyes:

1 like

Prachtig horloge! Mijn groene non chrono loopt ook zeer nauwkeurig, 1e week -3 seconden.

Groeten
Rutger

1 like

Binnen nu en een maand kan ik ook deelnemen in dit topic, want heb namelijk deze mooie HydroConquest besteld! De 41 mm-versie welteverstaan. Nog geen half jaar geleden heb ik met volle overtuiging een Oris Aquis met calibre 400 gekocht (ook de blauwe variant). Daarvoor droeg ik ruim 3 jaar de wat grotere groene Aquis. Beide fantastische horloges, maar mijn 400 heeft helaas wat issues en gaat voor garantie terug waarna ik hem (wel echt met pijn in het hart) ga verkopen. Oris blijft voor mij een fantastisch merk en zou graag een nieuwe Aquis hebben met de vertrouwde calibre 733 (SW200-1), maar het aanbod is schaarser geworden en ben stiekem ook wel benieuwd naar wat nieuws.

Toen ik mijn vorige Aquis kocht had ik de HC al in het vizier. De vorige generatie HC vind ik niet mooi, onnodig druk een een beetje lomp. De huidige generatie daarentegen vind ik toch wel erg mooi, maar in de alom bekende ‘battle’ HC vs Aquis heeft laatstgenoemde het voor mij destijds gewonnen. Met name door het ontwerp, afwerking en de zeer kwalitatieve band, met gemakkelijke sluiting. De type sluiting van de HC is niet zo mijn ding; mijn TAG Heuer Aquaracer (model uit 2009) had zo’n zelfde systeem en ik vond het onhandig. De band is forser en (aldus reviews) niet zo net afgewerkt als die van de Aquis. Het uurwerk daarentegen, de op de ETA 2892-A2-gebaseerde L888 vind ik erg interessant. Mijn Omega Seamaster (model 2010) had deze als basis en ben daar altijd zeer content mee geweest.

Ik ben hoe dan ook erg benieuwd hoe dit horloge mij gaat bevallen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, dus schroom niet om die te delen :nerd_face:

20 likes

22 likes

Benieuwd naar de NA en de foto’s!
Alvast veel voorpret gewenst

1 like

1 like

Verliefd … zelfs met datum :wink:

Foto: monochrome watches

34 likes

Ja heb deze ook al in bestelling staan :drooling_face:

2 likes

Wat blijft het toch een prachtige verschijning zeg!!! :heart_eyes: