Bij mijn Longines maanfase (7751 uurwerk) zet je de maanfase heel gemakkelijk vooruit, namelijk met de pusher die links boven aan de kast zit. Ik heb ook andere maanfase horloges, waar het een doffe ellende is om het zaakje netjes gelijk te zetten.
Die van jou had ik ook al bekeken, lijkt mij iets minder ingewikkeld.
Moet maar eens met Peter van Baal aan tafel denk ik
Mooi, is dit de 40mm of 42mm?
Op de Longines website kun je de manuaal opzoeken.
Een van de vier pushers is voor de maanfase, dus zal niet heel ingewikkeld zijn vermoed ik.
Dank je, lijkt inderdaad mee te vallen.
Thnx, 40mm
Ik heb dit horloge gehad, echt een topper. Elke dag met meer dan veel plezier gedragen.
Prachtig! Ik hoop dat je 'm nog een keer tegen komt
Moet eerlijk zeggen dat ik echt niet meer kan wachten. Het wordt mijn eerste Longines maar heb er alle vertrouwen in. Vooral het L888-uurwerk ben ik erg benieuwd naar.
Jullie maken me het wel heel moeilijk nu
Vandaag maar eens m’n enige Longines omgeslingerd. Draag hem niet veel want hij moet eigenlijk eerst uit elkaar voor een service
Hij is er! Vandaag binnengekomen bij de juwelier en meteen opgehaald. Wat een ongelooflijke beauty zeg, en dat voor een relatief lage prijs. Ook veel mooier afgewerkt dan ik in eerste instantie dacht.
Maar wat helemaal top is; deze behoort al blijkbaar tot de stille upgrade van Longines: 72 uur gangsreserve ipv 64 én deze heeft de silicium balansveer, wat tot nu toe alleen nog in de chronometerversies van de L888 zat.
NA-topic maak ik over een paar dagen maar hier alvast een voorproefje
Zijn er meerdere forumleden die een Flagship hebben? Want ik zie hem naast mij zelf, door maar één ander forum lid regelmatig gepost worden in ’ wat dragen wij vandaag’. Lijkt bijna net of het niet echt een populair horloge is, terwijl die wel regelmatig bij advies topics wordt genoemd.
Erg mooi!
Juwelier vertelde me dat Longines dit doet om over het hele aanbod 5 jaar garantie te kunnen geven.
Het is dan wel een erg stille upgrade, maar op de site van Longines staat wel de 72 uur, maar de silicium (nog) niet.
Dankjewel!
Tijdens een pas sessie wel eens omgehad, met de zwarte plaat. Erg mooi horloge! Toen niets gekocht overigens.