Longines only (Deel 1)

Dank voor de tip Pieter :+1:t2:

Inschakelen op de stalen banden . Weet er iemand of de banden van masters of time ( Rotterdam) origineel zijn voor Longines ? En zijn die een beetje goede prijs ? Of beter bij de AD kopen ? Of iemand een alternatief in een ander land ? Gaat om de nieuw hydroconquest 41 mm

Volgens mij wel, check anders ff de ref nrs.met longines…

Prachtig

1 like

Ik zou kijken naar een after market, de longines die erbij hoort vond ik echt bagger!

1 like

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom je dit vond? Ik ervaar de originele stalen band juist als zeer degelijk en comfortabel.

1 like

Heb je dan misschien ook concreet een idee? Sta ook op het punt de zulu aan te schaffen.

1 like

In welk opzicht vond je die bagger? Is het een rammelaar, of is de QR but of de sluiting? Hoor graag je ervaring :ok_hand:

Ik deed mijn hydroconquest 2015 op staal af en de zulu op staal aan. Het verschil was enorm. De zulu band voelde als speelgoed tov de HC, licht en kwetsbaar…bijna als nep staal…imho…

1 like

Het is best wel lastig toch, de 1 vindt het bagger en de ander weer top. Dat wordt dus een kwestie van kijken/passen. Op leer draagt ie van mij wel lekker hoor, maar als het zo warm is dan toch liever een stalen band.

1 like

Het rammelde idd alsof het uit blik was gemaakt, eerder had ik een tissot seastar aan gehad en kreeg precies hetzelfde gevoel. De sluiting was okay…maar ook niet bijzonder goed.

1 like

Gefeliciteerd met de aankoop, toch de knoop doorgehakt. :smiley:

1 like

Dan is het toch een persoonlijk gevoel, heb zelf ook de seastar op staal en bevalt eigenlijk best wel goed. Ik ga het zelf maar eens ervaren bij de AD en maak dan de keus :+1:

1 like

Of rubber?

Rubber is ook niet alles als het zo warm is, maar ja met de hitte die we gehad hebben, dan maar even niets om de pols maar dat voelt ook weer zo naakt :wink:

1 like

Dank je wel.

Hele mooie Longines.:ok_hand:

Grappig, ik vind de stalen band op mijn HC Ceramic prima maar op mijn Spirit veel verfijnder en comfortabeler. Zowel bij de HC als de Spirit band totaal geen last van rammeltjes en voelen beide zeer degelijk.

Zo blijkt dat een horloge en (stalen) band erg persoonlijk is :grinning:.

3 likes

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik had zo’n zelfde band op m’n spirit chronograaf. Ze zijn heel mooi afgewerkt en prima comfortabel, maar pokke dun waardoor het inderdaad een beetje licht en nep aanvoelt. Zeker op die chrono die zelf 16mm dik is…
Op de reguliere spirit zal dit wat meer in verhouding zijn denk ik.

2 likes

Ja, jouw fotos op pols hebben geholpen.:+1:

1 like