Longines only (Deel 1)

Klopt!

1 like

Zou je die weer kopen of de grotere? Ik twijfel er al lang over. Het prijsverschil van 1000 euro vind ik ook erg groot voor 5mm.:grimacing:

2 likes

Haha, ik ben enorm onder de indruk van de 35. Ik verwacht volgende week een nieuwe camera te ontvangen. Dan zal ik wel wat extra foto’s maken.

5 likes

Poeh mooi zeg!

1 like

:star_struck: :+1:

1 like

Ik heb precies het zelfde gevoel, ik vind 1000 euro voor een grotere maat en saffierglas wel erg gortig. Wat ik wel een nadeel vind van de 35 mm is dat hij Hesalite-glas heeft, je weet gewoon dat hier krassen in gaan komen, hoe voorzichtig je ook bent.

Daarnaast heb ik de Flagship heritage al en ook al ziet de Conquest er anders uit, het voelt toch een beetje alsof deze twee horloges het zelfde zijn. Maakt het voor mij een beetje overbodig om dan ook deze te kopen, alhoewel het wel verleidelijk blijft. :sweat_smile:

Precies dit. Je weet dat ik de flagship ook heb maar toch… saffier glas op de grotere wist ik niet.:+1:

1 like

Wat vind je dan van de tuxedo?

Even een kleine bijdrage aan de discussie over de maat van de Conquest: ik heb ze ooit allebei gepast, en - uiteraard mijn smaak - ik vind de 35 mm veel beter staan dan de 40. Zo’n vintage-geïnspireerd horloge is eerder te groot dan te klein. Het is waarschijnlijk ook een kwestie van gewenning, want ik heb enkele horloges uit de jaren '60 en die zijn ook allemaal 35 mm.
Overigens heb ik ze toen geen van beiden gekocht, omdat uiteindelijk de Tuxedo won (en die zit er met 38,5mm mooi tussenin).
N.B. Mijn polsmaat is ongeveer 17,5 cm.

13 likes

12 likes

Hmmm, mijn L888 liep normaal altijd +4 seconden op een dag en sinds deze week +3. Ben ik stiekem natuurlijk wel blij mee, maar how come? Weersverandering?

Of misschien hoe je em weg legt? Ik zie dat bij mijn ldd. Die is in bepaalde posities nauwkeuriger als andere. De afwijking is meestal echt minimaal…

1 like

Ik wacht nog tot mei tot ze in het blauw komen anders koop ik nieuw als kado voor mijn verjaardag. Zo rationaliseer ik het voor mezelf. :grin:

Ja dat heeft ook invloed inderdaad :slight_smile: Ik leg 'm altijd met de kroon naar boven.

1 like

Ik heb me deze zomer eigenlijk voor het eerst echt verdiept in horloges. Uiteindelijk voor deze gekozen en ik ben er nog steeds heel blij mee :slight_smile:

31 likes

Ik vind het een mooi horloge, misschien niet per se mijn smaak. Daarom zou ik voor het bedrag wat hij nu kost, 200 euro bij leggen en de master collection moon kopen, in het blauw.

Jij had de tuxedo op het oog las ik ergens toch?

Prachtig horloge en prachtig vastgelegd!

1 like

Mastercollection blauw moonphase… je weet dat ik die ook heb he? Nog ff en we hebben dezelfde collectie longines…:grin::grin:

1 like

De laatste straaltjes licht op de prachtige wijzerplaat van de HQ. Wat een fijn horloge is het!

11 likes

14 likes