Longines only (Deel 1)

13 likes

Heerlijk horloge dit, rubber band draagt ook top:

20 likes

Heel gaaf horloge :star_struck:

2 likes

15 likes

Blijft één van de mooiste in deze serie…:smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ben ik mee eens :wink:

Mee eens. De kleuren combinatie is simpelweg prachtig :heart_eyes:. Daarnaast maakt @FRANS3 prachtige foto’s

2 likes

Dank u :blush: :blush:

1 like

Ik vraag me toch altijd af hoe jullie dat doen ? Met een telefoon of echte camera…:flushed:

Nu een aantal weken in het bezit van deze VHP en eigenlijk niet meer af gedaan. Altijd jammer dat er, bij mij althans, zo snel krassen op komen. Maar dat geeft eigenlijk ook wel karakter bij een ‘daily’. :wink:

7 likes

9 likes

deze maar weer es vandaag.

15 likes

Heerlijke 39mm daily beater

13 likes

Weet iemand waarom de spirit 37mm zoveel duurder is als de de spirit 40 en 42 mm? Op de datumpositie na zijn ze in mijn optiek hetzelfde…

Een tijdloos, elegant én toch wat casual/sporty horloge van Longines. Welke van de drie ?

• Conquest 41mm, zwarte wijzerplaat
  • Spirit Titanium 42 mm
  • Legendary Diver Bronze, 42 mm

Het eerste is sober, maar efficiënt (bij gebrek aan een beter woord). Het tweede is een ‘sleeper’, vind ik, op het eerste zicht niet zo bijzonder maar als je het van dichterbij bekijkt, ben je enorm onder de indruk.
Het laatste heeft de ‘wow factor’, en ik vind het een heel opvallend en origineel horloge. De keuze zou makkelijk zijn maar ik vrees dat het ‘tijdloze’ aspect wat minder meespeelt ; ik vrees dat ik het misschien na een tijd wel wat te ‘druk’ zou kunnen vinden. En de patina zou het horlgoe er na verloop van tijd helemaal anders kunnen laten uitzien.

Suggesties ? Voorkeuren ?

Uit dat rijtje zou ik zelf voor de Conquest gaan. Precies zoals je zegt is ie wel wat sober, maar wat je krijgt voor die prijs zou ik zeggen: doen! HydroConquest geen optie?

Sowieso de lld
Top en echte gada. Alleen zelf vind ik de “gewone” mooier tov de bronze.

Geen fan van de HydroConquest…
Uiteindelijk hou ik er niet zo van dat er een cijfer moet sneuvelen voor het datumvenstertje ; zelfde met de gewone LLD, die datum lijkt me niet echt op zijn plaats.
Bij de Conquest stoort de datum me niet zo…

Volgens mij omdat bij de spirit 37 standaard een clasp op de horlogeband zit met fijnafstelling. Bij de 40mm versie krijg je dit alleen wanneer je de prestige edition koopt. Ook is het goed om te weten dat de 37mm variant geen schroefkroon heeft maar wel dezelfde waterbestendigheid.

1 like

deze…

5 likes