Longines only (Deel 1)

Jees, wat een verhaal! Wat een gedoe om geleverd te krijgen. Dan stress geen papieren en tot overmaat van ramp flikkert die van je pols! Hoeveel signalen moet je krijgen dat het universum? Grapje, mooi horloge, veel plezier ermee…:+1:

1 like

Mijn beste,

Een dikke Proficiat met je Longines!!
Sportief met een vleugje chique!!
Zeer fraai!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

En wat die butsen betreft,
een juwelier kan daar toch wel iets aan doen??

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

20 likes

Werk ze vandaag

12 likes

Gefeliciteerd! Het heeft een aardige tijd geduurd zeg, maar gelukkig is de Spirit binnen!
Jammer van de eerste butsen. Zat de quick release vast?

1 like

Wat een prachtige combi blijft dit toch!

1 like

Vandaag weer om de pols

12 likes

En ook ik kan weer meedoen met deze mooie VHP. Op de rubber band zit deze erg lekker. De stalen band heb ook maar moet nog een bandenwissel tooltje bestellen voordat ik daarmee aan de slag ga.

De rode indices zijn wel verhipte moeilijk op de foto te krijgen. Foto ziet er minder gelikt uit in het echt.

10 likes

:hushed: Ai… Ik zou het persoonlijk echt niet trekken bij een nieuw horloge (maargoed, ik ben dan ook eeeerg zuinig op m’n horloge). Hoe dan ook gefeliciteerd met deze mooie NA!

16 likes

11 likes

Nog meer mensen met een Record Heritage?
Ik ben er erg tevreden over vooral het uiterlijk, echter vind ik de rotor wel erg hoorbaar, herkennen jullie dit?

Denk dat je de enigste bent met een record. Supermooi trouwens. Ik heb een caliber 899 in 1 van mijn longines. Daar is de rotor ook goed hoorbaar.

1 like

Bij mijn L888 in m’n hydroconquest merk ik er weinig van. Lijkt me hetzelfde systeem als op de L899 en de L895 in de record, gezien het allemaal basis eta 2892 uurwerken zijn.
Misschien in jullie horloges beter hoorbaar door de zichtbodem oid.

Op de L688 in m’n spirit chronograaf wel duidelijk hoorbaar, vooral in een specifieke richting. Omdat dit uurwerk maar in 1 richting opwindt kan de rotor met vrij weinig weerstand de andere kant op bewegen. Als ie eenmaal momentum in die richting heeft gaat ie ook als een gek rond! Dan is het zeker hoorbaar en zelfs voelbaar. De beruchte “Valjoux Wobble”.

2 likes

13 likes

Heb je al een lederen bandje geprobeerd?

Bovenstaande band heb ik besteld voor de spirit. Het zal nog een paar weken duren voor die er is vermoed ik.

In mijn verbeelding staat deze band wel, anders bestel wat andere uitvoering/kleuren erbij.

3 likes

Ik krijg meteen een goed gevoel als ik deze Longines zie. Die periode is tot nu toe beetje buiten zicht gebleven bij mij. Heeft te maken met m’n leeftijd denk ik, want destijds was ik 16. En dan zijn veel dingen gewoon ‘stom’

Maar door jouw Longines nu dus op de radar.

:ok_hand:

1 like

11 likes

Vandaag deze om de pols:

9 likes