Heerlijke maat! Het zal hier niet voor elke man weggelegd zijn, want het is wel duidelijk een kleiner horloge. Maar voor een markt als bijv. Azië, waar Longines een stuk populairder is dan in het westen en waar de gemiddelde man kleiner is zou ik inderdaad ook denken dat bestempelen als damesmodel niet een goeie marketing strategie is.
Ik vind de 41mm niet per se té veel ruimte op de plaat hebben, maar de proporties van de 36mm vind ik zeker mooier! Ook hoe het datumvenster tegen de rand van de plaat ligt vind ik mooier in de lijn van de indices.
In Azië schijnt iedere man, hoe klein gepolst ook, met een horloge van minimaal 40mm rond te lopen. Liefst nog met een Invicta om een pols van 150mm. Alles wat kleiner is wordt als damesmodel gezien.
Mooi horloge. Ik heb hem vandaag ook gepast maar dan in het blauw. Ik twijfel nog tussen de spirit en de Maurice Lacroix aikon (blauwe dial) dus ik heb de knoop nog niet doorgehakt.
Deze zou wel 20mm kunnen hebben denk ik. Maar ja, dan is het geen dames model meer. Mijn Smiths Everest van 36mm heeft ook 20mm lugs. Al staat 18 deze niet slecht. Voor een kleinere dresser heb ik wel liever 18mm lug breedte.