Nog maar een plaatje
Zo, de avatar Lindbergh Hour Angle Watch is weer terug thuis na onderhoud en vervanging van een behoorlijk aantal onderdelen door Jan Ubels. Ik heb het horloge in 2007 nieuw gekocht en nu voor de tweede keer laten onderhouden. Dit horloge is van mijn collectie verreweg het langst in eigendom.
Direct na het ophalen bij Jan heb ik een mooie, nieuwe Colareb gemonteerd. Bij de aanschaf heb ik speciaal gelet op de gespmaat 16 mm. zodat de originele Longines doornsluiting weer gemonteerd kon worden.
Dit blijft een bijzonder mooi horloge!
Mooi bandje ook
wow, de mooiste van de huidige Longines-reeks. Echt jammer van de afmetingen (te groot ;-))
Ik kan niet stoppen met naar m’n pols kijken
Hij is inderdaad erg fors. Maar waar ik met een 3-wijzer model zelfs graag 36mm draag, vind ik een groot formaat voor een pilot chronograaf juist wel weer heel vet.
Of misschien maak ik in m’n hoofd gewoon excuses om het formaat te rechtvaardigen omdat ik 'm te mooi vind
Prachtig! Is deze ook met zichtbodem achter een klepje? Vroegere vriend (25 jaar geleden) van mij heeft deze ook. Liet altijd het uurwerk zien na het klepje te openen.
Groeten
Rutger
Joehoe, nice!
Groeten
Rutger
Mooi horloge, jammer van die band
Die is inderdaad niet echt mooi nee
Deze staat ook op mijn heeeeeeele lange lijst van ooit te kopen horloges
Die zwarte plaat is ook wel erg lekker!
Ik zag deze Spirit ook voorbij komen, in titanium zonder datum:
Kan er niks over vinden op de Longines website, hij komt enkel voorbij op websites van enkele buitenlandse juweliers (ook via google images een afbeelding van Ace juweliers, maar de link naar de website bestaat niet meer).
Xavier Ligero van Longines (verantwoordelijk voor de Spirit collectie) heeft vorig jaar in een podcast van Fratello Watches ook aangegeven dat er “No date” versies van de Spirit komen.
Ben benieuwd hoe de kleur in het echt is, op de foto vind ik hem een beetje flets