Longines only (Deel 1)

Rond de twee seconden … de laatste maand heb ik nog niet gemeten.

1 like


Slechte foto maar ook ik mag hier nu posten🤗

15 likes

Gefeliciteerd met je aankoop, de quartz variant toch?

1 like

Klopt. Lang geen quartz gehad. Secondenwijzer tikt niet op de indices kom ik helaas nu al achter. Benieuwd of dit aangepast kan worden en onder de garantie valt.
Verder superblij mee.

1 like

Probleem bij veel ETA quartz uurwerkjes, lijkt het wel. Of daar iets aan te doen is, weet ik niet. De Omega quartzhorloges hebben/hadden(?) er ook last van.

Je hebt er nu niets aan, maar bij de Longines VHP wordt een ander quartz uurwerk gebruikt, en daar tikt de wijzer exact alle indices aan. Een genot om te zien.

2 likes

Ik twijfelde ook maar heb toch bij het zien en voelen van beide horloges voor de conquest gekozen. Ziet er toch wat beter uit.

9 likes

Hoort eigenlijk een grijze wijzerplaat in maar de vorige eigenaar heeft deze laten wisselen door petrol blue(origineel Longines)

Ook maar even mijn nieuwe aanwinst tonen :slight_smile: Een Longines Sport Chief met 280 kaliber uit de jaren 60. Ik heb het uurwerk een volledige service gegeven incl nieuwe opwindveer. Loopt echt enorm goed met een beresterke amplitude van rond de 300 graden. Ik ben echt verliefd op de jaren 50/60/70 kalibers van Longines, wat een kwaliteit :heart_eyes:

30 likes

Afgelopen week nog een nieuwe aanwinst binnen gekregen welke ik binnenkort een volledige service ga geven.

Voor de kenners behoeft dit kaliber geen uitleg, deze behoort tot de toppers :muscle:t3:

12 likes

23 likes

Prachtig :ok_hand:

1 like

Prachtige plaatjes vandaag :+1:

Heel erg mooi; geniet er van!!

1 like

Prachtig! :ok_hand:

1 like

Gaaf zeg, die Ultra-chron is ook een pareltje :sunglasses:

1 like

Klik voor scherp.

:christmas_tree:

7 likes

:sun_behind_small_cloud:

3 likes

:star_struck:

1 like

11 likes