Longines only (Deel 1)

Gisteren rond gekeken in A’dam bij diverse juweliers. Het totaalbeeld in de etalages van de diverse merken verschilt aanzienlijk. Ik krijg pijn in mijn ogen van de meeste Tag Heuers, hoewel een enkel model zeker fraai te noemen is. De Breitlings: totaal ongeschikt door de brutale groottes. Veel Rolexen met van die datumloepen: erbarmelijk. Maar dan de tableaus met Longines. Een en al verfijning, genot, balans, ware schoonheid, fraaie proporties. Longines kloppen altijd, altijd! Certina bevalt me ook zeer. LLL: lang leve Longines!

4 likes

Omanido.

Longines is het horlogehuis.

Leuk om te lezen over de Rolexen. Ik vind ze ook niet echt begeerlijk. Alleen het logo vind ik mooi.
Tag Hueur vind ik ook niet echt goed. Het Zwitserse Seiko.
Breitling zal ik ook never nooit willen dragen. Een Engels klinkende naam voor een Zwitsers horloge is als een Alfa Romeo gemaakt in Zuid Korea.

1 like

Zo is dat. Go Longines!

:+1:

Ja wat zal ik zeggen.

Eens.

5 likes

Een conquest in top staat.
Die van mij is er nog niet. maar staat op de lijst van interesse.

Ik ga nu mijn Longines behandelen met Cape Cod.

2 likes

mijn nieuwe aanwinst🤙

13 likes

Kunnen we binnenkort een na verwachten? Ben zeer benieuwd!

Ben anders nooit zo van vintage, maar deze vind ik fraai. Uit 1980…

Dick

6 likes

Mooie aanwinst.:+1: Heb de versie hiervoor gehad met de drukkere wijzerplaat. Deze vindt ik mooier.

1 like

Bedankt. Ben er ook heel blij mee

23 likes


Deze staan te koop op uf. Erg leuk. Wil graag de linker hebben. Echter zijn de verzendkosten even duur als het ding zelf… Als iemand weet waar je ze in NL (betaalbaar) kan kopen of als iemand er ook zo één heeft en er van af zou willen hou ik me graag aanbevolen.

1 like

Mijn HydroConquest…

:sunglasses:

12 likes

Zoek er ook al een tijdje naar. Longines verdelers zijn echter niet happig om ze je te verkopen helaas…

1 like

Nieuwe aanwinst in mijn vintage Longines arsenaal;

Quick and dirty telefoon pic van vanmorgen :yum:

Ik zocht al een tijdje naar een turbotikker (36.000), maar de ultra-chron modellen zijn nogal duur of lelijk als ze wel te betalen zijn :smile:

In deze jaren '70 Conquest tikt ook een 431 caliber (36.000 tikken per uur) welke je veel terug ziet in de ultra-chron modellen.

Gekocht voor een redelijke prijs, uurwerk een service gegeven en voorzien van een mesh band. Lekker dragen de komende tijd :+1:t3:

Ik word wel een beetje nerveus van die 10 tikken per seconde als ik ernaar luister :sweat_smile:

11 likes

Mooi hoor

Ik heb z’n broertje alleen een handopwinder highbeat. Simpel en toch mooi.

Longines - Vintage Olympian Handwinder cal 6972 High Frequency

10 likes

Daar is 'ie weer…

10 likes

Dit is wel een high frequency/hi-beat volgens Longines, maar het is geen 36.000 tikken per uur zoals de ultra-chrons. Deze uurwerken hadden best veel slijtage door de hoge frequentie dus hebben ze het tikgetal in deze latere uurwerken naar 28.800 bijgesteld. Wel zeer mooi uurwerk verder. Ik heb een soortgelijke in het blauwe deel staan, alleen zonder dag-aanduiding

2 likes