Longines only (Deel 1)

Ik heb dat ook.
Dat zit em in dat ik niet echt een Pattek Phillip zie waar mijn hart van gaat tikken.

Als je het horlogemerk Jacob&Co kent? Dat is nog enigzins leuk voor als je millioenaire bent, en een horlogeliefhebber bent.
Ik denk eigenlijk dat Pattek Philippe iets voor de complicatie experts is. Dat ben ik niet, en dat vereist study.

Ik ben eens gaan kijken bij Jacob &co, niet echt mijn smaak. Technisch zal het wel wat zijn, maar ik vind het precies speelgoed voor volwassenen met veel geld.

Ik persoonlijk vind dan eerder mijn keuze bij Lange & Sohne.

2 likes

Dat zie ik ook zo met Jacob&Co.

Redial zou dan heel strak zijn gedaan. Ik heb eerder last van een niet kloppend uurwerk en in die lijn een latere kroon.

Helaas geen nieuwe aanwinst. Alleen mijn dochter blijft Longines collector :wink:


(crosspost)

Gr. Roel

2 likes

Prachtig stuk, ik word er ergens vrolijk van als ik ‘m zie (ik zie er wat van deze emoji in: :crazy_face:)

1 like

Erg tevreden met mijn Flagship Heritage.

23 likes

De gelijkenis is treffend :joy:

1 like

Een paar weken geleden aangeschaft, deze vrijwel onbeschadigde Longines quartz young-timer uit de '90s.

7 likes

Ik heb me wild gezocht. De wijzerplaat is perfect, als het een redial is dan is het wel heel simpel om de sterren “op de kop” terug te plaatsen.

Hier een vergelijkbare plaat, met toevoeging automatic en met de punten omhoog.


Source: www

Op een internationaal forum twijfelde iemand over de wijzers maar dit werd niet onderbouwd. Ik weet het gewoon echt niet door een gebrek aan Longines ervaring.

Ik heb overigens demeeste zorgen over een referentie uit de jaren 50 en een kaliber uit de jaren 70. Eens even afwachten wat het antwoord van Longines zelf gaat worden.

En ik heb nog een paar dagen om te beslissen of ik koop of het horloge retour ga geven.

Gr. Roel

Ben benieuwd wat longines te vertellen heeft. :+1:
Ik ben zelf naar een recentere admiral aan het kijken maar heb er nog nooit aan gedacht om ze er over te mailen. Moet ik wel eens doen om de extract op te vragen van de enige longines die ik bezit.
Mischien zijn bij uw exemplaar gewoon de opgelegde sterren ooit los gekomen en is dit door een plaatselijke juwelier onachtzaam terug gezet. Of mischien is dit een fout van longines zelf en heb je een soortgelijk verhaal als bij de dubbele 9 explorer die ik hier laatst zag passeren. Ben benieuwd.

1 like

Kroon is vervangen, het uurwerk is een gerebadged Record (mindere kwaliteit) en de lunette is er vanaf gevallen. Kastpoot linksboven staat scheef. Wat een kudding.

N.b. ik reageerde op die gouden.

Blijft overeind dat de Longines 505 van ná de gouden periode is.

Die 505 heb ik gepost om de wijzerplaat variant te vergelijken.

Mijn vraag gaat over deze 6249-1, daar moet een 22SA uurwerk in (volgens vintagelongines) maar het heeft een L6332 aan boord

Gr. Roel

4 likes

Mijn HydroConquest. Nog de versie met de meerdere cijfers op de dial. Met pijn in het hart; deze mag de deur uit om plaats te maken voor iets nieuws.

5 likes

15 likes

Daar klopt toch helemaal niets van. Ik kan me niet voorstellen dat dat uurwerk erin hoort te zitten (ETA2824-2 basis).

Soort gek samenraapsel gebrouwen in een of ander Oost-Europees land vermoedelijk :slight_smile:

Ik heb sinds kort ook een Admiral erbij;

505 uurwerk, NL geleverd in 1970.

17 likes

Weet iemand waar je deze nog kunt krijgen
Is zo mooi :ok_hand:

L3.695.4.03.6 refnr

2 likes

@Pablo1971 ? :smiley:
@nls heeft de zwarte 39mm te koop

1 like

Graag de blauwe met bovenstaande uuraanduiding