Longines only (Deel 1)

Ja die angst heb ik ook ja. Heb gedacht aan een leren band, maar vind het horloge op staal zoveel mooier. Waarschijnlijk moet deze dus binnen een aantal maanden het vele gaan ruimen voor wat anders.

18 likes

9 likes

1950’s Longines is full of win!

33 likes

Erg mooi hoor.

10 likes

Bevalt me wel. De groen met goud combi

21 likes

De BigEye miste nog in dit topic!

26 likes

8 likes

Longines - Vintage ( 1972 ) Admiral HF Caliber 431 High Beat

Longines first attempt at a 36,000 beats per hour movement made from 1966 till a lot of years later. If you can find one in good shape, just remember that it will need some service at regular intervals to run well. Several years later Longines made this caliber how it was ment to be. I like the ticking from this caliber. 10 times each second WoW what a beauty put it to your ear and listen.

The case / movement can be simply removed by unscrew the crown and lightly pushing on the glass.

CASE
Case nr : 16493951
Shape : Round
Material : Stainless steel
Glass : Scratch-resistant Crystal
Case Back : Screw-down case back
Dimension : Ø 40.00 mm
Lengt : 45 mm
High : 10 mm
Original metal strap fits till 20 cm wrist
Water Resistance : Unknown

Longines caliber 431

Brand: Longines
Reference: 431
Movement: Automatic
Display: Analog
Diameter: 25.60
Jewels: 17-25 jewels depending on execution.
Reserve: 40
Frequency: 36000
Date: Date
Hands: Hours, Minutes, Seconds

Ik kwam deze tegen en moest deze gewoon hebben. Echt een schitterende klok. En de staat ervan is ook super.

12 likes

Overweeg mijn LLD nodate full set uit 2009 weg te doen. Draag hem nooit. Wat zou ik voor dat ding moeten vragen nu ze zo schaars zijn?

Gewoon aan mij geven omdat het mijn verjaardag is :wink:

Gewoon ff googlen en vragen wat je wilt.
Schijnt een markt voor te zijn.
Persoonlijk is voor mij het prijsverschil tussen de No Date en de Date het niet waard.
Wat ik ook denk te bemerken is, dat het lijkt alsof de LLD sowieso op dit moment slecht in de markt ligt.
Maar nogmaals is mijn mening hè.
Per slot van rekening heb je maar één liefhebber nodig. :wink:
Succes met de beslissing en eventuele verkoop.:+1:

Die prijzen op internet zijn debiel natuurljk en daarom worden ze niet verkocht.

1 like

Inderdaad onrealistische goudzoekers prijzen…Niet alleen bij LLD no dates overigens :roll_eyes:
Dates van die leeftijd gaan voor onder de 1k, dus een ‘start’ vraagprijs van zo’n €1300 lijkt mij op de grens van realisme en optimisme? (€100 meer indien recent geserviced)

En verder wat @watchagain zegt:

1 like

Zou overwegen om het niet te doen!

De no-date heeft iig ook mijn voorkeur. Zou de meerprijs er wel voor over hebben, simpelweg omdat ik het veel mooier vind. Echter dan wel de juiste afwachten ipv het geld naar een gelukszoeker brengen.
Mocht je hem echt weg doen, dan zou ik idd even kijken op chrono en dergelijke en dan er iets onder gaan zitten.

Iemand hier misschien met een LLD in 36mm? Ben benieuwd hoe hij het doet in kleinere proporties en of die lugs dan beter uitvallen!

Lug to lug is de 36mm versie 44 tot 45mm. Ben zelf ook erg benieuwd.

1 like

10 likes

Is/wordt die inmiddels al wel uitgeleverd? Zie er geen een op Chrono24 bijvoorbeeld…

Ik zie ze wel op de website van Longines staan maar volgens mij ook minder wijzerplaatkleuren dan de bedoeling zou zijn, als ik me niet vergis. De kleuren zijn: zwart, bruin en wit M.O.P…