Longines only (Deel 1)

Wow, wat mooi!
Met deze prijsstelling en in de perfecte maat van 38mm…:ok_hand:

1 like

Mooi hoor en ik geloof een 2892 eta,? Wat toch wel de beste 3.wijzer eta caliber is van de eta stal.

13 likes

Bijna juist, het is een Longines L893.5, wat een aangepaste ETA 2895 is (2892 met subseconds) met lager tikgetal, power reserve van 64u en silicium antimagnetische balansveer.

Enige afknapper is de waterdichteid: maar 30 want geen schroefkroon en geen geschroefde achterkant. Anno 2019… er is nog een verschil tussen heritage en gewoonweg achterhaald :thinking:

Nog wat leuke plaatjes, het blijft een prachtig horloge ondanks de WR :heart_eyes:

2 likes

Ik mag hier tegenwoordig ook mee doen. :wink:

10 likes

Haha, wedden van niet? :joy:

1 like

Nette Longines Conquest, sunburst patroon op de kast ook nog in super conditie :slight_smile:

14 likes


Mijn eerste Longines
Conquest 39mm automaat

14 likes

Pap… “heb je al een besluit genomen of je de JLC band gaat ruilen tegen de goudkleurige Longina.”

“Longines, het heet Longines, veel plezier er mee lieverd.”

#fromfathertodaughter

:wink:

Gr. Roel

14 likes

LLD Nodate weer eens om. Blijft een heerlijk ding.

19 likes

Toch afgelopen zaterdag weg gebracht… De veertjes zijn “lam”. Nieuwe originele sluiting is besteld.:grinning:

Deze ben ik nog niet tegengekomen hier. NA! Het is de Heritage 1832 met beige wijzerplaat. Mijn eerste Longines (maar wat hebben ze veel prachtige modellen, ook de vintage types…)

13 likes

3de promo filmpje voor de Heritage Classic, het model spreekt me enorm aan! Hier zie je wat meer close up shots.

Ben benieuwd om deze eens te passen, zou wel eens een vervanger voor mijn Ranger kunnen worden…

6 likes

Héél gaaf deze! Welk type is dit?

Dank je wel! Dat is de Longines Conquest Heritage chronomatic roségold. Ref L1.641.8

18 likes

NA: Longines Master Collection,
Mooi spul :grinning:

11 likes

Even hier verder :wink: doet wat afbreuk aan het merk, maar inderdaad bij de heritage stukken zitten er leuke dingen. Zou dat de reden zijn dat er hier weinig van Longines gesproken wordt?

Bv de nieuwe DolceVita met kleurrijke straps, ideaal voor de misses. Heel mooi toch? (de mannenversie is stiekem een mooi en betaalbaar alternatief voor een Cartier tank).

4 likes

Superleuke dingen idd! Die hele 38,5 collectie met sector dials, faux spikkeltjes patina, avigation big eye en (natuurlijk) de legend diver zijn naar mijn mening de tofste.

Die Dolce Vita’s zijn ook heel mooi idd, we hebben er eentje gehad in een rose gouden kast, heel mooi damesmodelletje…

1 like

Heel lelijk deze Longines…

Oud ding…onbetrouwbaar dus
Gout, ook foud
Klein, Pfff maar 35 mm, je kijkt op bijna kale pols
Dun… Je voelt hem niet, deuuhhh, waarom dan om doen?

Ik doe hem maar weg, draag hem toch niet…

:rofl::joy::rofl::joy::rofl::joy::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Och de oudgoudprijs krijg je nog wel hoor:wink:

1 like

Deze week ook deze van een vriend omgehad…
Een goede vriend dus :smirk:

21 likes