Longines only (Deel 1)

Doet het goed op groen!

23 likes

:heart_eyes:

Deze gaat er in 2020 zeker komen

Ik heb die van mij ook eigenlijk altijd op leer. Vind ik net wat meer casual dan op staal. Bovendien is het best een massieve band.

Mijn VHP is in heel 2019 overigens bijna drie seconden voor gaan lopen! In 2018 heb ik het ook bijgehouden, en zat ik ook ruim onder de vijf seconden … per jaar!

6 likes

Heb deze al een tijd in mijn collectie en eigenlijk te weinig om. Als ik m dan weer uit zn doos haal is het weer puur genieten :heart_eyes:

13 likes

Dat was het allereerste horloge dat ik wilde kopen, maar toen niet genoeg geld voor had. Gaaf ding!

Dit is een absolute beauty in mijn ogen! :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Absoluut. Daarom gaat ie ook niet uit de collectie. En omdat ie qua formaat ook vrij bescheiden is, heb ik een mooie manier gevonden om hem alsnog meer polstijd te geven, namelijk door mijn vriendin m te laten dragen :grin:

1 like

Ja goed hè.
Ik heb in november een nieuwe VHP gekregen, want had een productie fout met de eerste.
Na 3 maanden loopt ie nu ongeveer +0,5 seconden (net iets minder zelfs). Dus als het zo door gaat zit ik na een jaar op +2. Erg knap vind ik :ok_hand:

1 like

Draag 'm nooit meer helaas, de “no date”.
Denk dat ik er afscheid van ga nemen.

7 likes

Bestaat er ook eentje van deze met Romeinse cijfers?

Dat zou ik zo niet weten, maar het zou best kunnen dat andere vergelijkbare modellen dit hebben ja.

Je hebt bijv. Deze: https://www.eugenevanbaal.nl/longines-master-collection-retrograde-moonphase-l27394713?gclid=Cj0KCQiA7aPyBRChARIsAJfWCgKlh5485jGbhw38XfbDuVapX0kUiIcOWV_8oEItUdstFHrky--7B6saAn4DEALw_wcB

De L2.673.4.51.7

Niet in het wit volgens mij.

5 likes

Deze moeten ze dus in het wit maken :D. Ik ben geen fan van het font welke ze gebruiken voor de Arabic numerals.

1 like

Helemaal geen numerals vind ik zelf het mooiste op dit model.

7 likes

Ha vrienden van Longines ! Nu komt ik hier niet zo vaak ( first time :wink: ) maar heb ik toch een vraag over een longines horloge. Als ik door dit topic heen scroll zie ik wel een aantal longines VHP tjes alleen de gmt zie ik niet echt voorbij komen… En dat terwijl die er ook al een tijdje is.

Wat vinden jullie van die gmt en is er iemand met persoonlijke ervaring ?

8 likes

6 likes

Ik denk dat ik verliefd ben mannen…

19 likes

Had m ook al gespot bij Longines.
Het is weer s wat anders.:+1:

1 like

Ik vind hem prachtig!

2 likes

Me too.

1 like