Longines

No words X(

De retrograde vind ik erg vet

Ik ben heel blij met mijn Longines Ultronic :slight_smile:

En mijn Ultrachron.

Ik heb er ook een, loopt zeer nauwkeurig.
Net zo goed als mijn rolex sub +/- 1 sec

• 1 Hidde.
    Maar aan de andere kant is HJ al ontzettend lang lid. :wink:

Elf.

Er zijn op dit forum wel meer merken die relatief weinig aandacht krijgen in min of meer hetzelfde segment; Oris, Fortis en Sinn bijvoorbeeld. Aan de andere kant wordt je doodgegooid met Seiko’s, Steinharts, Omega’s en Rolexen. Er zijn nou eenmaal mensen die elke gelegenheid aangrijpen om laatstgenoemden door je strot de duwen. Wat mij betreft mag je Longines best eens wat vaker pushen, hoor!

Deze gehad, maar vond het uiteindelijk niet echt bijzonder.

Bert1 Schreef:

Deze gehad, maar vond het uiteindelijk niet echt
bijzonder.

Zonder de datum, die de 3 opeet, zou hij heel aardig zijn geweest.

Ben hier nog een groentje en heb idd. het ganse forum nog niet doorlopen. Knappe Longines by the way!

lencoth Schreef:

Bert1 Schreef:

Deze gehad, maar vond het uiteindelijk niet
echt
bijzonder.

Zonder de datum, die de 3 opeet, zou hij heel
aardig zijn geweest.

Dat vond ik ook storend inderdaad. Nadat ik het horloge had gekocht viel het me pas echt op, en ik heb me écht afgevraagd hoe ik dat over het hoofd heb kunnen zien voor de koop.

Agemo Schreef:

Hier een liefhebber

http://i1177.photobucket.com/albums/x344/agemo1/Lo
ngines01_zps2ebd44d0.jpg

Deze komt er bij mij ook ooit. Blijf telkens terugkijken naar de plaatjes

Hier nog een liefhebber van Longines!
Draag sinds een half jaar een Legend Diver zonder datum.

IK ben meer van de vintage modellen van Longines maar zeker een liefhebber , goed merk,goede kwaliteit en mooie geschiedenis.

Hier ook een liefhebber, ik draag mijn hydro conquest 41mm automatic heel graag.

Ik ben ook zeer tevreden over de afwerking en vooral de naukeurigheid. Zelfs na een tijdje op de winder loopt hij nog perfect op tijd.

Groeten

Niels

1 like

Mijn eerste verzamelobject was een Conquest quartz van rond 1990 en hoewel ik me al snel op mechanische horloges ben gaan toeleggen, heb ik deze nooit weggedaan. Heb trouwens nog een Longines quartz die ik veel te mooi vind om van de hand (of liever gezegd van de pols) te doen: een Dolce Vita chronograaf.

Mijn voorkeur echter hebben vintage modellen uit de fifties en sixties: mooie tijdloze ontwerpen en prachtige uurwerken en vooral veel value for money. Blijkbaar vinden ze dat bij Longines zelf ook, gezien de prachtige Heritage-lijn die teruggrijpt op dit gouden tijdperk. Heb onlangs voor weinig geld de Conquest Heritage met zwarte wijzerplaat kunnen aanschaffen (jammer genoeg geen manifactuurkaliber, maar toch een prachthorloge):

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L1.645.4.52.4

Kortom: Longines is voor mij een blijvertje! :slight_smile: