Lumeshots! Laat zien wat je horloge kan (Deel 1)

5 likes

Helm Khurabari

3 likes

Longines Hydroconquest Ceramic 41mm:

7 likes

:blush:

6 likes

Even aan het “schieten” geweest met mijn nieuwe telefoon… not to bad al zeg ik zelf :thinking:

17 likes

7 likes

Even een kleine lume-test gedaan hier:

Seikomods sandwich vs Ebay Lumedial vs Seikomods Aqualume vs Citizen NY0040-09W

(Met fotobomb door de citizen NY0085 Coke)

Gebruikte hardware:

Camera = Nikon D5300
Objectief = Sigma 17-50 F2.8. @ 24mm @F2.8
ISO6400
Sluitertijd = 1/125s

Eerste shot: versteken tijd = 0 minuten

Halverwege: verstreken tijd = 11 minuten

Eindshot: verstreken tijd = 21 minuten

Ik ben geneigd om te zeggen dat de Aqualume plaat van Seikomods het wint. Helaas beschik ik niet over een Seiko duiker om er naast te leggen. Het enige wat daarbij in de buurt komt zijn de OEM Monster wijzers op de Seikomods sandwich helemaal links.

Bonus weetje:
De Seikomods sandwichdial en de ebay lumedial hebben wel dezelfde looks, maar dat ding van ebay is helaas geen sandwichdial. Dat zou hem toch wel de extra diepte hebben gegeven.

Hopelijk is dit enigszins informatief mocht iemand zich (net als mij) afvragen hoe aftermarket leuchtkeks zich verhouden tot een full lume citizen. :slight_smile:

2 likes

S23626J1 in het donker.

2 likes

9 likes

(crosspost)

5 likes

6 likes

Hey… die ken ik!

1 like

Nog even geduld…:wink:

1 like

Is dit een NY0040 Promaster? Wat een fantastische foto zeg! :heart_eyes:

1 like

Goed gespot :grin:
Dat is de zwarte variant met de glossy wijzerplaat. :point_down:

5 likes

Dat valt me tegen van Citizen. Dat aftermarket dials het niet doen verbaast me niet.


Yema. Gewoon met LED zaklamp opladen, gaan pitten, en zes uur later stond ik op om even naar de WC te gaan: Doet de lume het nog. Dat zie ik graag.

5 likes

Ik ook :sunglasses: had ook graag het logo nog gelumed gezien :grin:

Meer is altijd beter als het op lume aankomt :grin:

Maar het is niet dat de lume na 20 minuten helemaal weg is; de camera pikt het gewoon niet meer op met de instellingen waarop hij staat. Je ogen daarentegen spelen een beetje vals omdat die zich aanpassen aan het beschikbare licht. Als ik dat met de camera zou doen zouden het geen vergelijkbaar materiaal meer zijn :sweat_smile:
Maar leg hem naast je bed en 's ochtends gloeit hij je vrolijk tegemoet. (alllemaal wel hoor) De test laat alleen maar zien dat de Aqualume plaat net iets feller zal gloeien 's ochtends. :wink:
Verder weet ik niet goed hoe de leeftijd de lume evt negatief heeft beinvloed…

2 likes

2 likes

2 likes