Precies dat !
Een elektrische Porsche heeft niks meer te maken met waar het merk ooit voor stond.
Sterker nog, de laatste mooie ( en echte ) 911 was de luchtgekoelde 993 naar mijn idee.
Voor wat betreft horloges : Ik snap dat de ontwikkelingen doorgaan maar niet op horlogegebied als je het mij vraagt, laat dat maar lekker traditioneel blijven.
Ik heb een horloge dat de tijd en datum nauwkeurig registreert. Daarnaast heb ik een heel stel aangeschaft gewoon omdat ik ze mooi vond (ze geven overigens doorgaans ook de tijd). En die draag ik ook regelmatig. Mijn punt is: ik verwacht dat de meesten hier op het HF in de eerste plaats vooral gaan voor iets wat ze mooi vinden, en niet zo zeer voor een hele reeks (onnodige?) nevenfuncties, al dan niet modulair, opplakbaar of hoe dan ook. Maar kan me vergissen natuurlijk. Je zou een polletje kunnen opzetten.
Nou het gaat bij de vraag niet alleen om persoonlijke voorkeuren maar ook het voorspellen, filosoferen over de toekomst van luxe merken icm technologie (SMART).
al filosoferende: er zal best een markt zijn (en blijven) voor smart watches, maar je ziet ze amper op het HF voorbij komen toch? Ik verwacht niet dat het zal veranderen wanneer luxe merk XYZ opeens met een (knap duur, dat dan wel) smart klokje op de proppen komt. Niet voor de deelnemers aan het HF (en daar post je die vraag). Er zal zeker ook een categorie horlogedragers zijn die extradingetjesblingbling zullen omarmen, maar of dat voor de leveranciers daarvan de kosten voor ontwikkeling en up-to-date houden kan justifiƫren betwijfel ik.
Ik zou de Whoop band van harte aanbevelen, ik gebruik het sinds april en ben er super tevreden mee. Het is een aparte band zonder scherm en werkt als sensor only via je telefoon. Het is een van de beste in de markt en hou je 24/7 om. Doordat het geen scherm heeft kan je het makkelijk combineren met een analoog horloge.
Hierbij de link als je een maand korting wil (en ik krijg dan ook een maand extra ) : Get a free WHOOP 4.0 and one month free when you join with my link: https://join.whoop.com/EBDE487A
Ik ben het met je eens, Whoop is relatief duurder dan een gemiddelde activity tracker.
Redenen voor mij om toch voor een Whoop te gaan:
*uitstekende slaaptracker (beste uit de tests)
*24/7 draagbaar (oplaadbaar tijdens dragen )
*goed te combineren met echte horloges (door gebrek aan scherm en diverse banden).
Als bonus werkt de app ook super. Deze redenen (vooral emotioneel) wegen voor mij zwaarder dan de prijs.