-m-i-d-o-o-n-l-y only Mido

Zeker zeker!
Geen minuut spijt
Was gewoon de mooiste in Houten die dag :wink:

2 likes

Vorige week nog een keer een gangreserve meting gedaan, om even te kijken of de 1e wel betrouwbaar was aangezien 4 uur extra niet gering is. Ditmaal na opgewonden terug in de opbergdoos gelegd, opbergdoos op een plek gelegd waar die ook niet verplaatst kan worden door familieleden.

Resultaat ditmaal zelfs 23minuten meer gehaald dan de vorige meting dus 84uur + 23minuten! Dus die 84uur is wel solid :sunglasses:

Sfeerfoto:

https://myalbum.com/photo/tQHZfMWTUdoj/1k0.jpg

3 likes

Even wat nieuw leven inblazen want het merk is het waard!

5 likes

Zeker, een beauty :heart_eyes:

Zon all dial diver wil ik ook toevoegen aan mijn collectie. Prachtig klokje!

Heel goed Jeroen.
Dit is een mooie.
Doet me beetje denken aal de Longines.
Deze doe je zeker niet weg.

Ps. Laatste zin kun je op meer manieren opvatten: als stelling.
Als vraag.
Als je voor optie twee gaat mag je me een pb sturen.
:sunglasses:

Ha! Nee, deze gaat zeker niet weg. Ik heb er best een tijd op zitten azen en toen er een op het pad kwam toegeslagen. Maar met een beetje geduld zijn ze nog wel te vinden.

1 like

Net een nieuw bandje op m’n blauwe mido gezet. Ik vind hem wel geschikt… Ben benieuwd naar de mening, te dress? Ik vind dat ie het goed kan hebben.

6 likes

Ik vind het prima kunnen, je kunt met dit horloge twee kanten uit; of sportief “afkleden” of klassiek

Deze nog niet gepost in de topic, dus voor de liefhebbers :wink:

11 likes

Sinds gisteren in de collectie!:blush::+1:

21 likes

jaaaaa…die had ik bijna van uhrforum, goeie prijs en een meer dan prachtig horloge, ben uiteindelijk voor een Damasko gegaan, hoe bevalt die? is het glas redelijk omtspiegeld? ik ben erg benieuwd…

1 like

Ik heb hem pas sinds gisteren, maar hij bevalt erg goed.
Het glas is redelijk goed ontspiegeld.
Draagt fijn en ziet er erg goed uit met de oranje accenten.
De komende dagen zullen uitwijzen of het een blijver is.:anguished:
Ik denk het wel!:grin:

1 like

Proficiat!

Hoe is de kwalieit van de band en de sluiting?
Makkelijk in te korten en fijnafstelling?

1 like

Dank je, het is een erg fijn en mooi horloge!:blush:
Fijne band die helemaal gebrushed is en erg fijn aanvoelt. De schakels zitten vast met spiltpennen. Hij heeft fijnafstelling en een duikersextensie.
Hij heeft een dubbele sluiting, het is alleen jammer dat je de 2e sluiting met je nagel los moet trekken i.p.v. pushers aan de zijkant.
Maar ja, voor dat geld kun je niet alles hebben😉

1 like

Foto van de band en sluiting
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/2/9/c291e04ba3aaa1d8269cc32b264758855fdb90c3.JPG

2 likes

Bedankt voor je foto en toelichting.
Ik vind die veiligheidsklepjes een crime. Dat zou een optie moeten zijn.

1 like

Ik heb een zeer zeldzame Ocean Star Moonphase uit 1992 ref.8711
Deze is nieuw aangeschaft via wat ik denk de enige juwelier die destijds Mido verkocht in Nederland Uyen Nijmegen

6 likes

Geïnspireerd tijdens de clinic van @vinwat dit licht onbekende topic eens bezocht - prachtig spul hier! Ken zelf het merk alleen vintage vanwege mijn over datum verzamelperiode dus kan nu even niets anders bijdragen dan deze 50 jaar oude Ocean Star.


Hopelijk reageren er wat meer Mido liefhebbers in dit topic, er moeten er toch wel wat in omloop zijn schat ik zo :thinking::star_struck:

7 likes

dit is voor mij nog het meest-MIDO-horloge: uniek ontwerp , lange tijd, ik dacht vanaf 1957 vrijwel onveranderd in productie geweest tot … (2000 ??? ) wie vult dit in?

2 likes