'Maakt me geen zak uit' only

Linux is uitstekend voor een server. Voor een desktop heb je er niks aan tenzij je alleen je browser en mail gebruikt. OS/X idem. Als je een beetje algemeen gebruikte software nodig hebt zit je al snel aan bootcamp vast.
Windows 10 is een goed doorontwikkeld en stabiel OS. Alle software is beschikbaar.

Let wel. Ik ben een Linux gebruiker. Op dit moment draait 99% van mijn klanten op Linux servers. En ik heb een iPhone en iPad. Maar de desktop is gewoon Windows.

Totaal mee oneens. Ik werk al jaren niet meer met Windows. Eerst lang op Ubuntu gedraaid en nu sinds enkele jaren op OSX. Ik ben van origine ICT’er en ben dus geen doorsnee huis-tuin-keuken gebruiker. Alsnog ben ik nooit tegen belemmeringen aangelopen. Het klopt dat soms een stuk software niet beschikbaar is voor een ander platform dan Windows, maar dan zijn dan weer alternatieven voor.

Mijn vriendin is grafisch ontwerpster, als zij met een Windows PC zou aankomen die in die wereld kan ze denk ik wel inpakken. Tijdens haar opleiding werd er al enkel met Apple hardware gewerkt.

Ik ben een IT-er. OSX is te beperkt. De alternatieven zijn leuk maar als je klanten met MS Office werken zul je zelf ook MS Office moeten gebruiken. Libre Office is prima maar sluit niet aan. De OSX versie van MS Office heeft allerlei vervelende bijwerkingen.
Verder komt veel specifieke bedrijfssoftware helemaal niet uit voor OSX (assurantiepakketten, sommige boekhoudpakketten, noem maar op). Dus dan zit je alsnog aan bootcamp vast.

Als OSX het verder voor je doet en je loopt niet tegen struikelblokken aan is dat natuurlijk prima. Maar Windows is veelzijdiger.

Geen probleem voor mij. Ik werk probleemloos met Office op mijn Macbook. Ik heb nog 0 vervelende bijwerkingen ervaren.

Let’s agree tot disagree :wink:

Hier moet ik je wel gelijk geven. De standaard is nog altijd Windows. Al zie je steeds meer bedrijven gebruik maken van open source.

Dat valt reuze tegen hoor. Er zijn wel wat initiatieven maar echt veel is het nog niet. Beheerkosten van open source oplossingen liggen vaak erg hoog.

Vooruit dan maar. Maar ik hou van argumenten :wink:

Totdat je ingewikkelde zaken gaat doen met macro’s. Dan werkt dat opeens niet lekker in de Windows versie als je het document hebt opgestuurd.

Maar goed. Voor je het weet verzand je in een eindeloze discussie. Iedereen moet de tools gebruiken die hij het prettigste vind verder :wink:

Zei ik laatst nog tegen de zus van @anon50762135EV

3 likes

Van je vriendin hoor ik wel eens anders…

1 like

Klopt…

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Migreer naar Open Source (wat een helse klus is en enorm veel kost) en je hebt opeens beheer als grootste kostenpost. Daar is veel over te lezen hoor.

Wow, even wat besturingssystemen noemen hier en er volgt een explosie van meningen! :laughing:
Het lijkt net “Rolex-bashing” :wink:

Nee hoor. Meningen zat maar bashing is er gelukkig niet :wink:

Ik heb hobbymatig rondgeklooit met Linux distro’s, heb een macbook in bruikleen gehad maar uiteindelijk blijf ik terugkomen bij Windows. Vind windows 10 echt enorm fijn.
Maar goed ik vond windows 8.1 ook al best prima(rustig rustig niet slaan :confounded:) .
Voegt niks toe aan de discussie maar even een tegengeluid vanuit het Windows kamp :slight_smile: .

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Waar draaien die containers dan op?

Ik gebruik zelf OS X en draai de Windows applicaties die ik nodig heb in Parallels. Dat werkt soepel en naadloos en geeft me best of both worlds.

Jij ook al…? Hmmm… dan is ze niet eens eerlijk! Of was jij de “candidaat” waar ze het over had? Blijft een lastige naam ook @anon50762135EV :wink:

Tjonge. Horloges, dus.

5 likes

Van foute horloges tot Windows / OS X , en het ‘‘bashen’’ tussen @anon50762135EV en @Logie
:joy: Geweldig

1 like

@anon50762135EV is er ook álllllltijd bij betrokken!

2 likes