Maandagavond klusavond (Rolex bandsloopfestijn)

Ik puzzel nog op de smaak van die Ikea balletjes en de Rolexliefde.

Mooi doet-het-zelvert-werk. Ik heb ervoor gekozen om de H-link eruit te rommelen. Dan blijft de taper van de band voor mijn gevoel beter intact én het is omkeerbaar. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

:metal: hell yeah, just do it your self !! :metal:

Hahaha Jeroen :joy: Goed bezig man!

Dank voor alle leuke reacties, mannen! Ik moet wel toegeven dat ik het spannender presenteer dan het was. Ik had namelijk op het Internet een plaatje gevonden dat je een tang nodig had, dus er kon niets fout gaan.

@Watch2Morrow en @JackW: de h-link verwijderen is inderdaad ook een optie. Probleem is alleen dat je dat niet zelf kan doen met huis-tuin-en-keuken gereedschap. Had ergens gelezen dat je dan de klinknagel van de sluiting moet vijlen, zodat je dat deel kan demonteren. Uiteraard moet er daarna ook weer een nieuwe klinknagel en staaf in om het te monteren. Geef mij maar gewoon een hamer en tang :joy:

4 likes

Respect hoor , jullie durven nogal , ik zou bang zijn om over de hele band te schieten met een schoeven draaier .
Ik krijg het er nu al benauwd van hahahahaah

Goed bezig! En resultaat dus dikke prima!

Als mensen enge dingen doen kijk ik altijd toe met een mengeling van bewondering en blijdschap dat ik zelf niet zo gek ben om iets dergelijks te ondernemen.

Zo ook hier! :wink: Respect!

2 likes

Geweldige afsluiting! @Tissot62

1 like

Hahahahaha. Wat een koning.
Magnifiek verhaal dit.

image

1 like

Ik heb ook hele smalle polsen, maar in het verleden met een 16710 een problemen met de sluiting gehad. Is deze bij de 16610 dan zoveel anders?

Toch even voor het nageslacht :wink: : ik ben niet in de weer geweest met een vijltje ofzo. Gewoon de klinknagel met geweld door het gaatje in de sluiting gerukt. Had alleen een schroevendraaier nodig om het staafje daarna uit de sluiting te peuren. Daarna sluiting weer teruggebogen en klinknagel terug geduwd. Hey presto.

1 like

Knap gedaan. Met een grote glimlach gelezen.

Ik zeg, volgend verslag! Show us the magic!

Verzet je de tijd ook met een accutol op de kroon?
Even oppoetsen met de staalborstel.

Jij hebt ballen.

Had @HanDavinci de wijzerplaat ook wel door jou kunnen laten vervangen… :thinking:

1 like

Als ik het goed heb is de sluiting van de GMT kleiner.

Korter inderdaad. Dat is bij de huidige modellen ook zo