Maas Aquanova

Nope, de Tudor wint het hiervan!

1 like

Ik begrijp de kritische reacties wel en denk dat je een van de weinige mensen bent die getwijfeld heeft tussen de Tudor en een MAAS 10 atm Diver.

Ondernemerschap is iets dat zich moet ontwikkelen en dat gaat vaak met vallen en opstaan. Ik kan me herinneren dat Maen horloges jaren geleden hun eerste marketingverhaal (dat was echt heel slecht, haha) in de prullenbak hebben gegooid en met een lange adem zijn ze nu toch wel een gevestigde mircobrand.

De horloges van Maas ogen best OK, maar de wijzerplaten lijken detail en finesse te missen. Als ik serieus geld voor een horloge zou willen uitgeven nu, dan zou dit horloge mijn shortlist niet halen.

1 like

Ik denk dat de meeste van ons een verhaal, zoals wordt verteld door de oprichters van dit merk, al wel 'ns eerder hebben gehoord en waarschijnlijk ook wel meer dan ƩƩn keer. :wink: Neem daarbij het feit dat de horloges, qua vormgeving en specs niet onderscheidend zijn (ik zie wat Tissot- en wat Citizen- of Seikodesigninvloeden, een doorsnee uurwerk en 100m WR is voor een duiker gewoon niet geweldig) en dit in combinatie met de prijs, die ook niet heel concurrerend is en je krijgt gewoon een horloge waarvan de gemiddelde horlogeliefhebber niet direct heel enthousiast wordt. Dat is niet om de oprichters of jou af te zeiken. Je zou alleen willen dat ze nƩt wat meer hun best zouden doen om met een interessantere propositie te komen. Als nieuw merk moet je gewoon effe wat meer je best doen. Dat is het eigenlijk, denk ik. :person_shrugging:

4 likes

De kritisch onderbouwde reactie zijn uiteraard prima, en ik lees hier van diverse mensen echt wel dat er ook verstand is van horloges, dan kijk je verder dan alleen de looks. Ik meen dat de horloges net een tandje goedkoper waren €1300,- en ze nu een prijsverhoging hebben doorgevoerd,

De twijfel tussen Tudor en Maas was puur vanwege de aanschafprijs. Uiteindelijk moet het thuisfront het er ook over eens zijn als je €4000/€5000 aan een horloge uitgeeft :smile: dat zal wellicht niet voor iedereen gelden maar voor mij wel.

3 likes

Het scheelt wat er hier van de horloges gevonden wordt maakt verder weinig uit …
Er zijn veel beginners die komen en gaan, we gaan het zien en natuurlijk hoop ik voor ze dat het goed komt :+1:

1 like

Wow…dit had je niet moeten posten…ik heb net 5 minuten naar die AquaNova in turqoise zitten kijken…en moet nu ovewegen of ik mijn huwlijk of deze klok belangrijker vind.

Echt super mooi zeg…dank voor het delen.

Ik krijg sterk de indruk dat de eerste en de laatste reactie in deze post door twee van de drie broers is getikt :sweat_smile:

Maar verder. Meh, zie het op LinkedIn nou al een paar weken voorbij komen. Hoop bla-bla, hoop geld, weinig overtuiging. Lijken zich vooral op de niet-horloge-liefhebbers te richten die denken dat ā€˜meer geld = beter’ is.

2 likes

Een horloge merk starten en iets unieks op de markt brengen is geen kinnesinne. Kijk maar eens op de websites van Brunmontagne, Staudt, van der Gang, van der Klauw, Delft Watch Works, Holthinrichs, Pellikaan, etc. Onderscheidend zijn in de huidige horloge markt is meer dan alleen een goed verhaal.

2 likes

Ik vind het horloge behoorlijk inspiratieloos, een mix van veel bekende merken.
Dat hoeft niet slecht te zijn maar in dit geval kom ik niet verder dan meh.

En dan ā€œhet verhaalā€ ook dat is iets wat ik al bij tientallen kickstarter/nieuwe spelers heb gelezen.

In deze prijsklasse en zeker ook fors daaronder is er veel concurrentie. En dan kan Maas mij niet overtuigen.

Nou gooi je wel een heleboel verschillende bedrijven met heel verschillende competenties bij elkaar - zelf een astronomische complicatie in elkaar vouwen bijvoorbeeld is toch wat anders dan wat onderdelen bestellen en daar een ā€œheritage & passionā€-verhaaltje bij verzinnen. Je hebt wel gelijk natuurlijk dat de horlogebranche heel taai is.

1 like

En ook jammer voor dit bedrag dat er sprake is van een ā€˜ghost date’ in de Sellita.

Dat er Made in Italy op de wijzerplaat staat bevestigd dat alleen maar voor mij. Waarschijnlijk heeft het horloge dusdanig veel Chinese onderdelen, dat een Swiss Made er echt niet meer in zat al zouden ze het willen.

Dan kun je er een romantische marketingvlucht omheen bedenken, maar feit is dat Italiƫ vol zit met Chinese hubs: onderdelen worden rechtstreeks uit Aziƫ naar die hubs gevlogen om snel een Europees merk in elkaar te janken.

Als iemand hieraan twijfelt, zou je je eens moeten verdiepen in de textielindustrie in Prato. Je weet niet wat je leest…

Nu zeg ik niet dat Maas dit ook zo aanpakt, maar Made in Italy heeft eigenlijk niet echt een toegevoegde waarde in horlogeland, dus dan denk ik meteen: waarom zou je het dan zo aanpakken?

2 likes

Heeft potentie, vooral leuke kleuren. Qua prijs en een stukje afwerking hebben ze nog wat werk te doen. Voor €1500,- is veel leuks te koop met meer eigen smoel, betere afwerking en gevestigde naam.

1 like

Was het maar zo’n feestje.
Zoals mogelijk wel bekend: ik heb (nog) niet zo’n verstand van horloges (dus ben zeker niet een van de broers :slight_smile: )
Ik klikte op de link, en zag die turqoise machine…schitterend …ik klikte er net weer op… nog steeds schitterend.

Da’s wat ik vooral wilde uitdrukken: ik keek ernaar en dacht wow

Nu al die reacties gelezen hebbende vinnik 'm nog steeds prachtig om te zien, maar al die reacties geven wel enige nuance.

1 like

Als we een horloge wensen op basis van bijeen geraapte onderdelen, wensen we ook een andere prijsklasse. Fromenteel heeft het ook niet gered en dat begon echt niet instap bij €1500

1 like

Ik vind het design wel erg geslaagd! Erg mooi!
Daar heb ik weinig op aan te merken. Behalve de vlindersluiting, waar ik persoonlijk een hekel aan heb.
Maar dat is geen waarde oordeel en slechts een mening. Zou niet direct een dealbreaker zijn.

Echter, de prijs vind ik niet heel realistisch.
Weet niet precies wat er onder kap zit maar de prijs is behoorlijk enthousiast voor een startende onderneming.
Ze bevinden zich nu (om maar eens iets te noemen) in o.a Longines Hydroconquest territorium.
Dat is zware competitie voor een horlogemerk zonder directe geschiedenis.

Dat gezegd hebbende, ik wens de broeders veel geluk en hoop dat ze het gaan redden!

Ik wens ze uiteraard succes maar met een nogal generiek design voor een prijskaartje met vier cijfers verwacht ik niet dat het storm zal lopen.

Dag Danny,

Mag ik voorop stellen hoe hard ik dit waardeer? :smile: Dat je de tijd en moeite neemt om niet alleen ons merk te delen met anderen, maar ook om positieve en lovende woorden te delen?

In de huidige wereld en vooral deze industrie, heeft iedereen wel een mening klaar, zeker als je opkomend bent en dat zie je ook terug in de reacties hier.

Hopelijk mogen we je snel verwelkomen bij MAAS en komen we de horloge persoonlijk afleveren.

HĆ© LuckyStrike,

Bedankt voor de lovende woorden over ons design, kan ik enorm waarderen.

Onder de kap zit een SW200-1 Sellita uurwerk vandaar dat je al in een andere prijssetting komt. Ik begrijp je punt ook met de vergelijking naar Longines (een merk met zoveel meer geschiedenis) alleen mis je dan de essentie.

Mensen die momenteel allemaal al een horloge hebben van MAAS, vinden de prijs / kwaliteit waanzinnig maar ook het unieke design, bovendien is de grootste factor het verhaal.

Ik bedoel maar, als ik je vraag waar je nog een Nederlandse onafhankelijk merk tegenkomt, die ook nog een broers zijn, dan zijn de keuze’s vrij beperkt.

Bovendien de mensen die een MAAS aanschaffen hebben al meerdere horloges, dus het draait dan vrijwel nooit meer om competitie, maar juist als ā€œtoevoegingā€ in de collectie en dan is prijs niet meer relevant.

Ik wil je daarom bedanken voor de succeswensen vanuit jouw kant en voor de opmerking. Dankjewel daarvoor en wie weet ook met een MAAS horloge ergens in de toekomst. :wink:

Grote Chinese gemeenschap daar ook, heel bijzonder om mee te maken.