Manufactuur gemaakt!

Dat moet volgens mij toch één van de mooiste dingen zijn. Je zelfgemaakte horloge dragen.

Uurwerkje ook zelf inelkaar gezet uit losse onderdelen?

X geschikt (tu)
0 ongeschikt

Groet,

Bojo

Wat een fantastische bijkomstigheid! Heel veel plezier met het dragen!

Echt een beauty, mooi produkt!

Groeten,

Boudewijn

Beste Lex,

Ik zou wel willen, maar deze kits kan ik zelf niet zomaar kopen.

Groet,

Mark

Beste Hammar,

De sluiting is niet echt de moeite waard. Er staat geen ETA op! Wel nog aan de binnenkant van de band.

Voor mij is het echt een hobby. Al zou ik af en toe willen dat ik horlogemaker was. Het zou fantastisch zijn om echt iets te kunnen maken of restaureren.

Een ding dat ik wel geleerd heb op de cursussen is dat je een echte opleiding nodig hebt om echt iets van horlogetechniek te weten te komen. Ook de handvaardigheid doe je eigenlijk maar op door er dagelijks mee bezig te zijn.

Misschien na mijn pensioen de deeltijdopleiding volgen? Nog 20 jaar te gaan!:frowning:

Maar tot die tijd is het een leuke hobby.

Groet,

Mark

Beste Max,

Voor dit specifieke horloge heb ik het uurwerk gewoon uit het doosje in de kast gezet. Eerder maakten we een zakhorloge en het ETA 6497 uurwerk dat daar in is gezet heb ik wel een keer of 5 uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.

Verder hebben we nog geoefend op een ETA 2801 en een 2824.

Groet,

Mark

Dat is nou nog eens een mooie kroon op je opleiding! Proficiat x2!

MasterM Schreef:

Beste Max,

Voor dit specifieke horloge heb ik het uurwerk
gewoon uit het doosje in de kast gezet. Eerder
maakten we een zakhorloge en het ETA 6497 uurwerk
dat daar in is gezet heb ik wel een keer of 5 uit
elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.

Verder hebben we nog geoefend op een ETA 2801 en
een 2824.

Groet,

Mark

Ik vind het erg leuk om op deze manier iets zelf te maken. Het is bovendien een hobby waar je niet meteen een grote, volledig ingerichte garage nodig hebt.

proficiat.