Marathon Only

Had dit laatst ook bij reseller. Artic op staal was duurder dan Artic op rubber met losse stalen band er bij :man_shrugging:

1 like

Je hebt extra zending = extra shippingkosten, en daarover invoerrechten.

4 likes

Hoe is de stalen band sowieso?
Op afbeeldingen vind ik hem op staal wel heel mooi, maar als het een beetje een matige band is ga ik hem wellicht helemaal niet aanschaffen.

Meningen verschillen (heh @junior) Ik heb er 6 jaar over gedaan voordat ik stalen voor de Maple Leaf SAR kocht, bij Artic MSAR meteen gekocht.

Ik vind het een mooie, stevige band (met solid endlinks). Een marathon op staal vind ik mooi in verhouding (qua looks en gewichtsverdeling).

Edit: de geschubde middenlink vind ik mooi designfeature :sunglasses:

De sluiting is wat spartaans. Merk je vooral bij open maken in vergelijking met seikosluiting met pushers. Wel diversextension en 5-punts verstelling.

1 like

Soms wel! :sunglasses:

Ik vind persoonlijk de stalen band geen succes bij de Marathon SAR, in welke vorm dan ook. Smaakdingetje!

Ik heb hem op mijn TSAR geprobeerd en toen ook meteen weer opgeborgen. De raar opstaande middenlinks vond ik een designfoutje, maar da’s smaak. De band verder was keurig en stevig. Zoals @Stephannl al aangeeft is de sluiting wat eenvoudig, maar prima en eenvoud past dit horloge ook wel goed. Dus niet storend wat mij betreft.

De rubberen band of evt. een Erika’s, past hem het beste vind ik.

1 like

Hier een 36mm variant in het zwart gehad op rubber, aardige band maar ik merkte dat ik mijn horloges het liefst op een stalen band draag. Toen een aftermarket stalen band gekocht zonder endlinks zie foto hieronder(was/is geen aanrader):


En nu de Arctic variant op de orginele stalen band:

De orginele stalen band draagt voor mij het prettigst.
Wellicht kan je zowel de stalen als de rubber band aanschaffen en zo wat afwisselen.

3 likes

Thanks voor de ervaringen met de band @Stephannl, @junior & @Ridgeback !

Ik koop 'm eerst gewoon op rubber, scheelt ook wat knaken. Dan zie ik daarna wel een keer wanneer ik staal erbij koop.

3 likes

Comfy sunday pocket shot…

6 likes

Wellicht dat iemand hier enig idee heeft waar ik de stalen band voor een medium TSAR voor een normale prijs kan regelen? ( rond 200) Ben namelijk ook al geruime tijd aan het zoeken, maar elke keer weiger ik de trekker over te halen vanwege hoge verzendkosten à €50,- of invoerrechten…

Is lastig te zeggen. Vaak zie je pas de verzendkosten later in het bestelproces.

Van wcwc weet ik het wel… 224 usd + 48,50 usd verzending dhl (gewoon 14,95 usd).
Omgerekend 223 euro, zonder invoer en btw.

bij een bestelling die mij bekend is gaf hij lagere waarde aan…

Heeft ook account op ebay.

Ja op eBay biedt hij ze zelfs goedkoper aan, maar dan wel met US gov stempel er op… heb dan toch liever de steriele versie. Op de website van Marathon hebben ze ook een nieuwe versie uit met Marathon stempel er op, maar ook hier weer belachelijk hoge verzendkosten… blijf dan nog even wachten op een goede deal… bij €200,- ligt bij mij ergens een soort psychische grens op het moment.

Als je de 20mm zoekt, hier:

Weliswaar niet de steriele versie, maar wel voor plm. 180 euro op de deurmat. Goedkoper ga je hem nieuw niet vinden volgens mij.

1 like

Thanks! Die website kende ik nog niet… Helaas alleen de 20 en 22mm schakelarmbanden… en niet de 18mm voor de medium diver…

1 like

6 likes

Afwijking is tot nu toe nihil… :kissing_heart:

4 likes

Nice! Daar was ik toevallig nog benieuwd naar

1 like

Heb je de knoop al doogehakt en zo ja, welke is het geworden?
Mijn TSAR loopt trouwens ook spot on.

1 like

Ik wacht nog even op de laatste aanvulling van het horlogebudget eind deze maand :wink:
Het gaat dan de zwarte MSAR quartz worden!

Goed om te horen!

3 likes

Is quartz toch? Nuttig om bij te houden hoe deze lopen? Weer wat geleerd, ik check dit zelf nooit :roll_eyes:.