Marathon Only

… misschien moet je even het licht aandoen! :beers:

1 like

Er is geen licht meer aan geweest sinds ik de Marathon in huis heb :wink:.

Snap ik! :sunglasses:

4 likes


Tot volgend jaar Marathon liefhebbers :champagne:

6 likes

Tot volgend jaar enne, onze prachtige TSAR kan vanavond wel een stootje hebben. :wink:

6 likes

Fijne jaarwisseling Marathon Watch liefhebbers!

7 likes

Fijne jaarwisseling!

4 likes

5 likes

6 likes

4 likes

Eet smakelijk! :rofl:

Beste Marathon fans (of hebben jullie een speciale naam zoals “Marathon lopers” ofzo?),

In mijn zoektocht naar een ultieme small wrist/mid size toolwatch ben ik op dit mooie topic gestuit!
Ik b̶e̶n̶ ̶ was in principe op zoek naar een horloge met de volgende eigenschapen:

  • < 40mm (liefst 36-38mm)
  • Hoge waterdichtheid (liefst 20 ATM +)
  • Quartz ivm schokbestendigheid en grab&go
  • Analoog, want ik wil geen G-shock
  • < € 750

Niet alleen was de duur van mijn zoektocht onverwacht kort, ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ik met deze eisen zo iets vets zou tegenkomen.
Ik heb het natuurlijk over de Msar Quartz :fire:! Ik had de grotere varianten al voorbij zien komen in diverse topics en vond deze al heel vet, maar ging er al snel vanuit dat deze veel te groot voor mij zouden zijn.

Met de vriendelijk geprijsde Msar ben ik eigenlijk wel om, waarbij ik de Msar eerst alleen op rubber wil kopen en wellicht later een stalen band aanschaf.
Nu viel me op dat dit een meer voordelige optie is dan meteen met stalen band kopen. Op de Marathon website is op staal €201 duurder, terwijl de stalen band los €192 kost. Los kopen is dus €9 goedkoper + een gratis rubberen band? Mis ik soms iets?

1 like

Als je staal achteraf koopt, komt er dan niet invoer/shipping kosten etc bij??

Maar dat komt er ook op wanneer ik hem op staal zou kopen dus dat maakt geen verschil.

Had dit laatst ook bij reseller. Artic op staal was duurder dan Artic op rubber met losse stalen band er bij :man_shrugging:

1 like

Je hebt extra zending = extra shippingkosten, en daarover invoerrechten.

4 likes

Hoe is de stalen band sowieso?
Op afbeeldingen vind ik hem op staal wel heel mooi, maar als het een beetje een matige band is ga ik hem wellicht helemaal niet aanschaffen.

Meningen verschillen (heh @junior) Ik heb er 6 jaar over gedaan voordat ik stalen voor de Maple Leaf SAR kocht, bij Artic MSAR meteen gekocht.

Ik vind het een mooie, stevige band (met solid endlinks). Een marathon op staal vind ik mooi in verhouding (qua looks en gewichtsverdeling).

Edit: de geschubde middenlink vind ik mooi designfeature :sunglasses:

De sluiting is wat spartaans. Merk je vooral bij open maken in vergelijking met seikosluiting met pushers. Wel diversextension en 5-punts verstelling.

1 like

Soms wel! :sunglasses:

Ik vind persoonlijk de stalen band geen succes bij de Marathon SAR, in welke vorm dan ook. Smaakdingetje!

Ik heb hem op mijn TSAR geprobeerd en toen ook meteen weer opgeborgen. De raar opstaande middenlinks vond ik een designfoutje, maar da’s smaak. De band verder was keurig en stevig. Zoals @Stephannl al aangeeft is de sluiting wat eenvoudig, maar prima en eenvoud past dit horloge ook wel goed. Dus niet storend wat mij betreft.

De rubberen band of evt. een Erika’s, past hem het beste vind ik.

1 like