Marathon Only

Ook een Marathon. Toen ik hem kocht (ergens rond 2005) werd gesteld dat dit standaard equipement voor VS-militairen was ten tijde van Operation Desert Storm, waarschijnlijk alleen voor soldaten zonder rang… Zit wel een Zwitsers mechanisch handopwinder uurwerkje in. Ik heb geweten van welke fabrikant, maar heb dat nu even niet paraat. Het is of een ‘sealed for life’ horloge of het is een ‘voorlader’. Zit nog steeds op het originele perlonbandje. Met fixed lugs overigens. 16489778330674467427372629031178|375x500

4 likes

@Nobler Nice one :+1:

Wat staat op de achterkant?

2 likes

1 like

zo misschien beter leesbaar?

2 likes

Lastig dat ik de foto pas kan controleren nadat hij geplaatst is. Met leesbril kan ik het niet eens lezen. Ik maak er wel op dat het uurwerk door Gallet is geproduceerd. Als je het interessant vindt moet ik de oogloep er bij pakken.

1 like

Niet nodig om de loep te halen.

Vermoed deze tekst:

Gallet
6645-00-952-3767
348
W8465-8-EH01/01-DA
MARCH 1989
DISPOSE RAD WASTE
U.S.

Kon je het ontcijferen of heb je er zelf ook een? Vroeg me al af of er nog meer op het forum zouden rondzwerven.

Google is your best friend :innocent:

Had laatst over dit model gelezen, maar dat was net een versie uit 1990 met andere opschrift (zonder gallet). Vanuit daar even verder gezocht. Staat me niet bij deze hier gezien te hebben. Dus plaats gerust foto’s hier :wink:

Zelf zit ik altijd beetje te loeren op de stalen navigator uit die periode. marathon zegt al een paar jaar met reissue te komen, maar dat schiet niet op.

Succes met de zoektocht!

Klopt, hoewel 1+1 … één quartz en één mechanische (automaat).
Heb nu dus 2 quartz en dat kriebelt ook. :wink:

… sorry, ik verkoop het bandje niet los!

:sunglasses:

Het horloge dus wel? :partying_face:

1 like

Je weet toch!
… ik mag hier geen reclame maken, dat moet allemaal netjes via de verkoophoek en PB’s enzo. :wink:

Na de blauwe collab met J Crew verleden jaar, nu een nieuwe olijfgroene variant met pastel gele explorer wijzerplaat. Wel US only.

3 likes

Mixed feelings. Aan de ene kant… :heart_eyes: aan de andere kant … :thinking:
Kek kistje wel…

afbeelding

3 likes

Ik vind 'em wel geslaagd. Mooie kleur dial, en door het weglaten van alle cijfers (vooral de 13-24) komt het horloge minder druk over.

1 like

Eens!
Het horloge zelf is mij in deze kleurstelling een beetje te fris, zelfs voor Koningsdag. :sunglasses:

Kleur past helemaal in de trend…
J. Crew productfoto’s zijn trouwens om te huilen.
Hoop dat onderstaande meer in de buurt komt .

Artikeltje…

“We’re in business to support our military and government obligations first, but exposure from collaborating with J.Crew has certainly brought more interest from a different group of people around the world,” he says. “We’re now being featured in GQ and Esquire in addition to NATO journals and military publications.”

4 likes

Kom er maar in @Elmarvanh :sunglasses:

2 likes

Komtie :grin::watch::+1:t2: Marathon SAR:

Super blij met de SAR van @DutchMike. Nu nog een nieuwe bezel(insert) en een plekje waar hij heen kan voor een service beurt (iemand tips? Zeer welkom :slight_smile:

9 likes