Marti Automaat voor restauratie

Eerst maar voorstellen, ik ben redelijk onbekend met horloges. Over de tijd heen, heb ik meerdere Swatch’es gehad, en momenteel twee eenvoudige Seiko’s quartz in gebruik. Maar bij alle horloges hoort wel een herinnering. Mijn eerste horloge was een Concorde handwinder. Mocht het ooit zover komen, dan zal het een Gr Seiko springdrive snowflake moeten worden, vanwege de techniek en zwak voor Japanse perfectie.

Nu heb ik onlangs een Marti horloge geërfd van een dierbare, en zou dit horloge graag weer terug brengen naar een functionele en draagbare staat. Het horloge is veel gebruikt, het loopt, de kroon ontbreekt en is kwijt, het glas heeft een barst. Ook moet er weer een nieuwe band aan, waarschijnlijk zat er origineel een zwart glanzend lederen band aan. Het horloge is waarschijnlijk van rond 1975.
Waar zou ik terecht kunnen voor een restauratie van dit horloge?

1 like

Beste,
Geef even aan in welke regio je woont.
Groet
Jan

Hier even kijken

1 like

Glaasje is moeilijk vrees ik…!

2 likes

Laten inslijpen wel een kostbaar klusje

1 like

Nieuw glas voor een Zodiac SST van mij was een euro of dertig. Bij horlogeglas.nl Op maat gemaakt. Vond ik een hele redelijke prijs.

3 likes

Als je het leuk vindt stuur ik een origineel Marti bandje met tagjes op. Niet om te dragen aangezien het leer 40+ jaar oud is en uitgedroogd, maar misschien leuk om ‘het setje completer te maken’?

15 likes

Tof zeg!

1 like

Welkom en mooi erfstuk!

Richard levert vakwerk tegen schappelijke prijzen. Zeker een goed adres om glas op maat te laten maken.

Bedankt voor de reacties, tof dat jullie een leek van info voorzien. De foto van de band (Magni80) was heel behulpzaam, deze foto is zoals ik de originele band in het geheugen heb, hoewel er ook beweert wordt dat de vergulde band (zoals op de foto) origineel zou zijn.
De kaart met horlogemakers was precies wat ik nodig had. Omgeving Nijmegen, en daar zit een hoog aangeschreven horlogemaker in de buurt (Tokes, Cuijk), ik heb echter geen idee hoe met hem/haar in contact te komen. Op dit forum heb ik nog niet voldoende privileges om PBs te sturen.
Inmiddels heb ik het internet afgezocht, maar kan helaas maar weinig vinden over dit merk, ik begrijp dat de aanduiding 585 betekend dat de kast van goud is. Waar de 7980 of 129 voor staat kan ik niet vinden. Mogelijk heeft iemand een hint hoe ik moet zoeken of waar ik meer info over dit merk en type kan vinden.

Klopt. Kast is 14k goud.

@Tokes Wil je TS een berichtje sturen?

@marti25 als het goed is krijgt Toke nu een notificatie en met wat geluk neemt hij contact op met jou.

1 like

@Marti25

Dat zal hij zeker doen. Toke is een zeer plezierige man om mee te werken. Ik heb goede ervaringen met hem en kan hem zeker aanbevelen.


Horloge is opgeknapt. Met dank aan Toke. Het horloge is weer helemaal zoals deze ooit was.

11 likes

Wauw, die is opgeknapt. Wat een vakwerk :ok_hand: