Master Class JLC

Het was inderdaad fantastisch.
Niels was de leraar en hier zijn wat foto’s.







Wow, dit wil ik ook wel een keer doen!

Groet,
Werner

Het lijkt me toch wel wat om aan zoiets te kunnen/mogen ‘sleutelen’:slight_smile:

was een hele belevenis, hierbij wat plaatjes van de eerste sessie in het ROC met oa Machiel Kalf
Veel kijkplezier

Leuke reportage, met die zwart/wit foto’s waan je je weer in de jaren '50:)

De Master Class was een schitterende ervaring. Denk nog vaak aan die dag.
Zelf had ik helaas die dag geen fototoestel bij me. Zijn er meer foto’s beschikbaar? Op de site van JLC heb ik nog niets kunnen vinden.
Vriendelijke groet,
Bob

ik ben vorige week zondag geweest. Het was een fantastische ervaring.
Mijn bewondering voor de echte vakman horlogemaker is enorm gestegen.
Watching, Niels en Patrick van JLC nogmaals bedankt!!

Hieronder een plaatje van de deelnemers met hun certificaat en…champagne

Groet,
Arno.

Afgelopen zondag was het mijn beurt :slight_smile: Aanvankelijk was ik te laat met aanmelden, maar omdat er iemand uitviel en ik de volgende op de lijst was mocht ik toch :slight_smile: Het was een geweldige dag ! Eerst kregen we een presentatie van de marketing dame over JLC, toen een instructie filmpje met uitleg van een horloge maker en daarna mochten we aan de slag met een computer simulatie. Heel gaaf, je kon echt onderdeel voor onderdeel slepen naar de juiste plek in het horloge, echt heel goed gedaan.
Daarna een formidabele lunch met diverse wijnen en likeuren :)-D
En toen kwam het echte werk: het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van een echt JLC uurwerkje ! Onderdelen die zo klein zijn dat je ze met het blote oog nauwelijks kan waarnemen, maar we hadden de beschikking over echte gereedschappen dus gelukkig ook een echte loep :smiley:
Toen iedereen weer een min of meer werkend horloge had gingen we nog even napraten onder het genot van een glaasje champagne en mochten ook de alom aanwezige pronkstukken uit de vitrine en om de polsen.
Al met al een must voor de echte horloge liefhebber. Het was de 75 euro dubbel en dwars waard !
Hier kun je de foto’s zien: http://picasaweb.google.com/bernard.werk/JLCMasterclass2

Ik vraag mij af hoeveel uurwerken er werkten op het einde van de dag ?
Zo te zien was dit niet alleen een gewone opwinder maar met nog complicaties bij.
En dit caliber moet dan gede-en monteerd worden op één halve dag.
Hoeveel onderdelen zijn er gesneuveld ?
En de zoektochten onder de werkbank :smiley:

Freddy Schreef:

Ik vraag mij af hoeveel uurwerken er werkten op
het einde van de dag ?
Zo te zien was dit niet alleen een gewone opwinder
maar met nog complicaties bij.
En dit caliber moet dan gede-en monteerd worden op
één halve dag.
Hoeveel onderdelen zijn er gesneuveld ?
En de zoektochten onder de werkbank :smiley:

Het was er één met een power reserve. Normaal maakt een horlogemaker er 2,5 per dag, zo schijnt.
Er waren overigens maar weinig uurwerken meer compleet, omdat er al meerdere sessies geweest waren. :smiley: :smiley:

Leuk hoor, zo’n dag. Een hele belevenis(tu) En écht de praktijk, allemaal op de knieën en zoeken maar… naar dat vermaledijde, ontiegelijk kleine schroefje:)