Meccaniche Veneziane

Jammer dat het font van de “3” niet hetzelfde is op de datumschijf als op de bezel… En inderdaad een sterk VC-gevoel bij het logo. De indexen geven 'm wel een beetje eigen smoel. Op zich een prima ogend horloge, maar een Miyota in een horloge met die merknaam…

Niets mis mee :slight_smile: Dat logo zal wel teruggrijpen op het Venetiaans kruis & zie die Miyota maar als een eerbewijs aan een van de bekendste Venetianen, Marco Polo. Die is een heel eind richting Japan geweest :wink:

1 like

Ziet er erg mooi uit! Ik ben aan het twijfelen, aangezien ik eigenlijk moet sparen (A)

1 like

Ik heb de groene Nereide besteld, ben benieuwd! Zodra ik hem heb zal ik wat foto’s posten.

ah zo’n soort walnoten hout…

Ik dacht je krijgt er een mooi box bij

http://www.tymeholding.com/images/catalog_images/1447153719.jpg

Ik heb vandaag de Nereide Ardesia ontvangen en het ziet er allemaal perfect uit, Horloge ziet er goed uit, de suede band past er perfect bij en dit alles komt met een houten horlogedoos. Natuurlijk lijkt dit horloge op een bekend merk, is het het zoveelste kopie daarvan en heeft het niet het meest verfijnd uurwerk maar de combinatie van het horloge en de bijzondere band geven dit horloge toch een eigen karakter en de prijs kwaliteit maakt alles goed. Kortom, een mooi horloge voor een hele nette prijs !

1 like

Binnenkort de Nereide GMT… lug to lug net ff te lang, maar ik vind het een leuk ding.

3 likes

Hallo allemaal! Ik ging naar het forum op zoek naar informatie over Meccaniche Veneziane en ik ben blij dat ik je meningen heb gelezen.
Ik was op zoek naar informatie over het merk omdat ik hun Nereide GMT zag. Wat kan ik zeggen, fantastisch! Ik besloot om hun project te financieren op Kickstarter.

Hier zijn enkele foto’s



5 likes

Ongeacht de specificaties of wat dan ook… die witte plaat icm kleurrijke bezel oogt fris!

2 likes

Ik ben op eentje aan het bieden op catawiki. Hoe accuraat is hij? Overigens, het is een zwaar gemodificeerd Miyota uurwerk. De originele 821a heeft geen hack-functie, maar deze wel… De 2e batch heeft overigens wel een Swiss Made uurwerk; niet duidelijk alleen welke.

MOVEMENT: Swiss Made ETA 2893-2 (Cal. MV297)

Gaaf met jubilee

2 likes

De duikers hebben wel iets, maar er is wel een zeker déjà vu gehalte. Ik hou wel meer van hun Redentore serie

2 likes