Meer SEIKO Baselworld foto’s

Supergaaf die SJE073

Maar is het nou nodig om 1000 verschillende topics te openen :upside_down_face:

Nee hoor

Ik ben benieuwd of Seiko deze week nog met opvolgers van de Sarb033/35 en de Sarb017 Alpinist komt…

Bij deze even de spces en prijzen voor de belangrijkste modellen imho.
In deze zit een 6r15 uurwerk. Wel een stuk dunner dan de MM300 (13mm) Prijs €1100
image

Dit is in feite een MM300 ook met 8L35 uurwerk. Gelimiteerd 1968 st… Nu met Saffierglas en Ceramic bezel. Prijs €3200
image

Re-creation. Limited 1500 st. Prijs €5500!!!
8L55 Hi beat uurwerk, saffier. Geen stalen band.
image

1 like

Bij mijn weten heeft de MM300 een ionplated bezel inlay

Ja, misschien mijn manier van formulering . Maar bij de nieuwe groene is dat dus anders.

Wel mooi dat de SLA025 een ‘kale’ kroon heeft. Verder ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar misschien was ik ook wel wat teveel gehyped van de eerdere foto’s. Daarnaast is de prijs ook iets boven verwachting…

Zeker een van de mooiste Seiko’s ooit gemaakt. Maar helaas boven budget voor mij.

1 like

Weet iemand waarom er een X op de wijzerplaat staat?

Ja, de “X” is het logo van de Prospex lijn

Thanks

Poh!

Vooral nr.1 en nr.3 zijn erg interessant! Voor wat betreft nr.1 is het maar goed dat er een X op de plaat staat want anders zou het de mm300 zowat overbodig maken :open_mouth:

En die derde… Fap Fap Fap

Volgens mij heb jij foto’s gepost van hele drossen vintage dressertjes, kwartsjes en zelfs een chronograafje of twee die allemaal mooier zijn. Smaken verschillen. Als ik 3 tot 5 K aan een Seiko uitgeef wordt het geen duikert, vrees ik.

Maar ja, als ik een horlogebudget van 5 K heb zou ik er waarschijnlijk een Sinn 556i, een Junghans Meister driver, nog een Stowa pilot en nog een Archimede Outdoor Schwarzwald bij halen. :slight_smile: Misschien ook een Steinhart regulateur. :slight_smile:

Zou idd goed kunnen. Veel van de ‘groene patronen’ in de blauwe komen overeen met de groene.

Wat betreft de ‘X’ weet niet eens waar die voor staat, maar vind het er niet uitzien.

De site met de Baselworld nieuwtjes van Seiko zelf: https://www.seikowatches.com/global-en/special/baselworld2018/

Ik vind die gouden tuna prachtig!

Marketing strategie van Seiko lijkt te veranderen. Voorheen waren veel interessante modellen voorbehouden aan Japanse markt. Nu rest van de wereld ook. Als de mooiste modellen maar niet te limited zijn qua aantallen.

Ik ben heel benieuwd naar de groene Marinemaster. Hopelijk gaat de Seiko Boutique in Amsterdam dit horloge in de winkel plaatsen, samen met de SLA025 en de SJE073 (zie afbeelding hieronder).

Ik vind het een mooie reeks nieuwe horloges voor Seiko, al vind ik ook dat Tudor erg geslaagde modellen heeft laten zien!

3 likes

Beetje groot en duur misschien ??? :joy::sweat_smile:

2 likes