MeisterSinger uit Japan? ( Urban )

Kortom, prima voor een Einzeiger dus. Ik verbaas me over Meistersinger kopers die zich naar eigen zo onthaast voelen, maar dan volledig in de stress raken over dit soort zaken. Een tip voor nòg een limited edition: De COSC uitvoering: Nauwkeuriger, dus nog onthaaster! :wink:

5 likes

image

tweakimg

Nee.

Ze moeten in die Nomos van jou ‘s een Miyota’tje gooien! !?

Hahaha…:crazy_face::joy:

Laten we het er op houden dat ik het op zijn minst wat ongelukkig gekozen vind , en het gewoon wat afbreuk vind doen aan met name hoe het merk zich tot nu toe geprofileerd heeft.

Maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn.:grimacing:

Had ie nog beter een vierkante MeisterSinger met een ETA quartz kunnen maken.,.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nomos is een manufacture (i.i.g. mijn exemplaar heeft een DUW), Meistersinger is een assembleur. Appels en peren :wink:

Je hebt gelijk! Enige wat dan beter kan is de afwerking van het uurwerk, daarom had ik ze alsnog de 9000 serie aangeraden.

Hoe dan ook heb ik tig horloges gehad met Miyota automaat en ze deden het allemaal voorbeeldig. Dus laat het uurwerk niemand tegen houden als ze het horloge zelf mooi vinden…

Ik wist dat dit antwoord ging komen.:crazy_face:

Nou. In een Nomos Urban dan?

Mooi man. Niks mis mee.

Als de prijs navenant minder is, waarom niet?
Hoeveel ben je bereid te betalen voor een ‘beter’ uurwerk?

Dus een Nomos met Miyota is voor jou geen probleem?

Maar ik stop met dit onzinnige geneuzel.:stuck_out_tongue_winking_eye::clown_face:

Die allereerste quartz MeisterSingers van hem hadden volgens mij Miyota quartz… dus ja… ach.:wink:
:joy:

Blijft m.i zonde als hij nou die dingen tot de hoogte heeft ‘getrapt’ als waar MeisterSinger nu staat , dit als noodgreep nu zo is gedaan.:relieved:

Ik zeg niet dat ik hem zou kopen, ik zou begrijpen dat anderen dat wel doen.

Als Miyota een 3.2mm dik uurwerkje had gemaakt voor in mijn Nomos, en Nomos had 'm verder afgewerkt met dezelfde cote de geneve, schroeven en base plate: Prima. Helaas is de Miyota 8245 5.7mm dik, dus het had minstens 2.5mm gescheeld…

In feite heb ik de Nomos gekocht omdat het een 36 x 9.5 mm minimalistische dresser is met duiker specificaties, een prachtig gevoel voor kleurcombinaties en een prachtig afgewerkt uurwerk, maar dat laatste is niet het belangrijkst voor me. Bovendien moeten we nog maar afwachten hoe goed het DUW 3001 uurwerkje het houdt in de komende 20 jaar.

Maar goed, ik begrijp dat iemand met de nickname @MeistersingerFa (n) hier wel emotie bij voelt.

Voor het grootste deel zit het uurwerk in de beleving. Ik ben het er mee eens dat de Miyota mindere specificaties heeft, echter is het een afweging die de consument nu zelf kan maken. Een ‘‘beter’’ uurwerk of een betere prijs. Of het verstandig voor de ervaring van het merk is, dat is weer een andere vraag natuurlijk.

Ik denk dat het gros van de Meistersingers naar mensen gaat die niet lid zijn van een horlogeforum en diep in een uurwerk duiken.
Een Japans uurwerkje zal goedkoper zijn dus kassa voor fabrikant en/of consument.

Het feit dat wij HF-erg het weten betekend dat we er lekker over kunnen discussiëren en vervolgens een persoonlijke keuze maken waar het uurwerkje evt wel in meespeelt.

Wat ik persoonlijk jammer vind is wanneer fabrikanten het uurwerk een eigen naam geven en dan achter de schermen per batch beslissen welk uurwerk erin komt (en dat zelfs aangeven op hun website) zoals een jaar of 2 geleden toen ik een Laco Münster kocht. Is het een Sellita of een ETA???
(Het was overigens de eerste.:grin:)

Nu zijn die Sellita’s en ETA’s zo weinig onderscheidend dat dat potato potato is, als het ware.

Ach… In mijn geval zal het niet veel veranderen. Meistersinger komt op mij over als een fabrikant die een gimmick heeft uitgebaat (single handers). De kasten zijn verder vaak mooi maar te groot, en de datum is wat raar opgelost.

Tot slot hebben negen van de tien Meistersingers een simpele geprinte plaat met die platte, bijna plastic aandoende, simpele wijzer. Geen blad, breguet, zwaard of wat dan ook, geen facetten, geen buiging, vorm of niks… Gewoon een platte streep.

Dat laatste ruïneert voor 1200-1700 Euro mijn merk-beleving per definitie.

1 like

image

2 likes

Maw: grandioos horloge :smiling_imp:

5 likes

Eens maar ik vind het wel prettig te weten wat ik koop, althans vwb het uurwerk van een horloge. Maar goed, ik dool dan ook hier rond.:blush:

@MotoSkooly heeft eens uitgezocht wat bijv IWC in de kleine prins stopt en zijn bevindingen geven toch een ander beeld dan (vermoedelijk door velen) aanvankelijk gedacht…

Meistersinger is als 1z handopwinder gewoon geniaal! Minder is meer en rust en reinheid is wat de klok slaat. Meer heb je niet nodig en de eenvoud is de schoonheid. Het werkt en is goed genoeg meer heb je niet nodig.

deze bedoel je :slight_smile:

1 like

Echt een prachtig horloge !
Ik zoek de linkshandige versie er van.
Heel mooi en voor mij de meistersinger.