Méraud Bonaire MKII

Behoorlijk geslaagd. De maat is niet voor mij en ik zal hem ook in het echt moeten zien om een goede mening te vormen, maar voor nu, erg mooi horloge.

Vergeleken de mk1 een stuk beter in balans, de verhoudingen onderling vind ik goed gelukt en de afwerking, het uurwerk en materiaal keuze is voor de prijs erg goed.

2 likes

Hi Yannick,

Bijna alles, zoniet alles.
Maar dat hoef ik je toch niet te vertellen
Jij als expert
:pray:

Neem bijvoorbeeld Tuseno Shellback
Hun nieuwe release de V2
Dit heeft tenminste een eigen smoel.
(praat nu niet over mooi cq niet mooi)

Hier heb ik wel respect voor.

3 likes

Hoezo nou weer expert, haha. Hij lijkt op de Christopher Ward, maar dan zou je dus ook zeggen dat die een gejat design heeft.

De Meroud heeft originele lugs, leuke dikke kroon, redelijk standaard dial en redelijk standaard hands. Echt uniek is hij niet, maar op die manier zou Tudor ook jatten van Rolex.

3 likes

Exact. Maar toch met een originele feel. Ik vind leuk. :+1:

3 likes

Erg mooi ontwerp. Ziet er erg fraai en mooi afgewerkt uit. Leuk microbrand uit België. De antiqua is ook schitterend met een eigen gezicht. Nooit eerder zo iets gezien. Ook leuk om te zien dat ze geen standaard uurwerk gebruiken.

1 like

Afgelopen week net de zomervakantie naar Bonaire geboekt… dan wordt dit welhaast een verplicht zomer horloge… :thinking:
Vindt ze best mooi , vooral de groene variant, maar weet niet of ik ze “1240 Euro” mooi vindt…

2 likes

Ik vind hem zeer geslaagd.
Heb zelf de groene op tropic besteld :frog:

5 likes

Dat is ook waarom ik twijfel…
Hoewel verdedigbaar: bij Anordain is het prijsverschil tussen een Sellita en een LJP meer dan 400€ :hushed:

3 likes

Belachelijke prijs,
Voor de Shellback V2 tik je nu pre order €649 af.

Toevallig aan het overwegen. Maar concurrentie van Tüseno is net zo goed interessant op hun prijspunt. Support ‘local’ ;). Zo heb ik er ook twee van Maen. Ik zou de Bonaire graag even in het echt zien in ieder geval.

1 like

De zoveelste dood saaie vintage look.

2 likes

Aardig horloge maar voor mij iets te druk …

Ik vind deze specifieke kleurstelling ook niet meer terug op de CW website…

Cursus afzeiken voor gevorderden gevolgd?

Ik vind het een leuk horloge en het gebruikte uurwerk is ook een pluspunt.

Origineel design, wellicht niet maar ook geen 1 op 1 jatwerk.

2 likes

Iemand al iets vernomen over de uitlevering van de horloges?
Zou nu toch ongeveer moeten gaan gebeuren…

Ik heb er ook geen nieuws over. Zit vol spanning te wachten.

Ik krijg alvast al even geen reactie via instagram wat vroeger anders was en zag ook net dit topic:

https://www.watchuseek.com/threads/meraud-watches-buyer-beware-unsure-what-to-do.5560516/

Hopelijk toeval en komt het goed…

Laatste reactie in dat topic was van mei. Zou het nu 4 maanden later nog steeds radiostilte zijn vanuit Meraud?

Ik zie wel dit op Insta.

Hier in het handelsregister.

Dat topic op WUS is ook maar een topic, niet alles wat op het internet staat is waar. In het contact met Méraud tijdens mijn garantie herstelling heb ik ook weleens langer moeten wachten dan gehoopt, maar alles is uiteindelijk goed gekomen (met de gangreserve) begin april van dit jaar.

@stijn_b care to comment?