Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Min of meer eens.ļø:wink:
Al blijft Stowa Stowa , en Tissot Tissot.
V.w.b eens iets anders omhoog kunnen hengelenā¦
Nou vooruit: hier op HF viel dat JEANRICHARD mij op.
Ik ben vrij merken loyaal (seiko,tissot,omega en jaeger-lecoultre) en met sommige merken heb ik eigenlijk niets of vrij weinig (longines,hamilton,baume mercier en certina).
Als ik dus op zoek ben naar iets kijk ik eerst bij āmijnā merken en als die zoiets niet in t assortiment hebben sla ik automatisch de andere voor mij minder interessante merken over.
Ik denk dat als je werkelijk de Tissotsite induikt dat je met iets heel anders dan een PRS516 of Heritage Visodate boven kan komen⦠Ook Omega heeft nog wel wat anders dan die Speedmaster of die Aqua Terra⦠Er bestaat meer dan de Turtle , Sumo en SKXā¦
Maar misschien zet ik de vraag van TS wat teveel uiteenā¦
Ook ik ben wat gefixeerd op met name Duitse merken , een paar microbrands , en wat mij daarnaast dan nog eventueel positief opvalt.
Natuurlijk kijk ik ook in etalageās naar Omega , Longines , JLC , IWC⦠Maar wat mij dan allemaal letterlijk als een malle tegemoet glimt vanonder die halogeenlampjes⦠Tjaā¦
Een Tissot Heritage Sovereign. Glimt niet (of i.i.g minder) draagt als een Swatch , en zie je nauwelijks. Veel leuker als die eeuwige Visodate.
De een vind dat leuk/mooi , en de ander weer dat. Dat geeft ook niet.
Maar mis een beetje meer input v.w.b verscheidenheid aan modellen/merken.
Ik heb ook een voorkeur voor horloges van bepaalde merken. Niet dat ik alle types van dat merk mooi vind, maar sommige merken spreken je qua vormgeving, afwerking, historie en marketing meer aan dan anderen.
Leuk topic, mijn nickname op dit forum verraadt mijn focus. Alleen maar Omega. Overigens geen speciale reden voor maar meer praktisch omdat mijn eerste echte horloge een gekregen vintage Omega was van mijn vader. En een merk trouw blijven houdt het wel lekker overzichtelijk.
Ja 007 merkā¦
Begon met pierce en zn smp300. Nog steeds n favoriet van me. Had er toen 9 van.
Toen moest Daniel zo nodig een gadget loze po. Gevolg: ospolmle.
En vorig jaar besloot Q dat bond wel weer es wat meer snufjes kon gebruiken.
Met de smp300 als resultaat.
Ik word er zo moe van
Maar de afgelopen tijd probeer ik wel wat meer te diversifiƫren. Niet alleen Kwa merk, maar ook Kwa modellen/type horloges. Zo heb ik mn jeukende handjes weten te beheersen op de ceramische smp300.
Nog welā¦
Hahaaa, mannen die op de Seiko Discus Burger jagen, bestaan die?
Ook ik ben redelijk behoudend in mijn merken. Erg veel Seiko en de laatste jaren meer Tissot en wat Steinhart. Heb in het begin een vintage periode gekend van ana-digiās, waarvan er een stuk of 5 zijn gebleven (Seiko en Pulsar).