Merknaam + stadsnaam: wie kent er nog meer dan de Sinn en Nomos?

Tissot Le Locle

1 like

Ok, dan help k je met de Tudor Monte Carlo

3 likes

Jammer, maar helaas :wink: Fout antwoord :slight_smile:. De vraag is merknaam+stadsnaam. Er bestaat geen stad die Daytona heet.

1 like

Greenwich

Okay, is op het randje :grin:

1 like

Volgens mij zoeken we dan, volgens de vraagstelling “Merknaam + stadsnaam” een horlogemerk die een model heeft dat Glashütte heet. Dat zie ik niet in jouw post & ik zou er zelf geen ook geen weten :wink: Maar als iemand wel die combinatie wel kan invullen, hoor ik het graag!

1 like

Aah, in dat geval:

Royal London watch :grin:

1 like

Een heel mooi merk vind ik Nivrel, met een paar plaatsnaam geralateerde horloges:

De “Sarrelouis” bv.:

.

.

en de “Sarrebourg”:

.

3 likes

van eigen bodem!.. en niemand heeft em genoemd!

Van der Klaauw real moon Joure…

3 likes

Ik heb een lijst met 1900+ merknamen (ook vintage) met plaatsnaam. Even zo snel mogelijk doorgekeken of ik daar modellen van herken. (herkennen is gemakkelijker dan opnoemen).

Er zijn modellen en zoals hierboven ook een aantal merken vernoemd naar plaatsen. Zeker niet volledig:

Uit Tramelan:

Prachtig ding:

Verder had je BWC, de Buttes Watch Company, ook onder naam But. Een But horloge maar geen buthorloge :smiley:

Twente-stad is er nooit gekomen, anders hadden we de Staudt Twenthe.
Verder nog 2 bekende namen, nu maar eens zonder horloge-foto:

(snap niet waar die wit-ruimte vandaan komt, zijn 2 aparte jpg’s)

3 likes

Leuk topic! :grin:

1 like

Thank you.
Ja, grappig toch?
:+1:

Omdat Joure, als je heel sec kijkt, geen stad is :wink: Het heeft namelijk geen stadsrechten :wink:

Als de Monaco mag…dan ook de Bruvik Svalbard. Svalbard is Noors voor Spitsbergen en dat is een eilandengroep en kent eigenlijk geen echte steden. Er staan wel een paar niet noemenswaardige nederzettingen.

Mag hommage ook? Dan: Borealis Estoril 300.

Corum Longchamp, tijd geleden op eBay.de gekocht:

Ik krijg er morgen toevallig eentje binnen met een plaatsnaam…,

alleen is er een ander draadje waar die naam geraden kan worden
dus ga ik die naam hier ook niet neerzetten :stuck_out_tongue:

Geneve is een stad toch?

Jawel… Maar UG is de hele merknaam, geen type-aanduiding. :upside_down::slight_smile:

Nog best gedoe voor een onzin-topic. :sweat_smile:

Cool ding trouwens - knap waardevol.

Ik heb nog nooit een foto van een rus geplaatst of er ook maar een letter aan besteedt. Bij deze dan maar:

2 likes