Ik heb nog een ongeopende kit Polywatch voor mineraalglas liggen omdat ik met mijn shtomme khop niet oplette bij het bestellen online. Zou nog een optie zijn om te testen dan.
Maar blijkbaar is die Merkur al uitverkocht
Ik heb nog een ongeopende kit Polywatch voor mineraalglas liggen omdat ik met mijn shtomme khop niet oplette bij het bestellen online. Zou nog een optie zijn om te testen dan.
Maar blijkbaar is die Merkur al uitverkocht
Hoe kom je daarbij? Ik vind hem nog te koop.
Ok. Zeer interessant voor mijn vintage ks/gsen.
Zou je meer info willen geven?
Ik gok; Cerium oxide poeder bestellen, met beetje olie mixen tot een pasta en dan gewoon het glaasje over de plaat blijven wrijven voor de tv?
On topic: mooi horloge. Eigen design uit China. Erg tof.
De tijd zal leren hoe kwalitatief het uurwerk is.
Ik heb niet zo hard gezocht hoor. Maar op de site van wat de fabrikant zou zijn is die out of stock.
Weer wat geleerd, thnx.
Ik heb het merk regelmatig voorbij zien. Ook dit model. Ik vind hem er mooi uitzien. Als hij idd richting de 80 euro zou gaan zou ik het wel doen. Via Alie koop ik alleen als er een screwdown kroon op zit en minimaal 10 ATM wr. Sapphire zou ik idd meer voor betalen. Liever zou ik hem met kunst glaasje willen.
Dat is ook een mooie, maar niet dezelfde als in de OP staat.
Ah, juist, goed opgemerkt. Mooi via hun eigen site worden we wel droog in de poeper gepakt door de douane + BTW dus wellicht waard om rond te kijken naar EU importeurs.
Juist bij alles wat ik op Alie koop vertrouw ik de geclaimde WR van geen kanten
Dat klinkt alsof je niet zo beste ervaringen hebt. Met welke merken/types is dat geweest?
Voor de TV hoor je chips te eten toch
Je hebt een paar diamond plates nodig. Voor diepe krassen begin je met 400 of 600 grit. Zo ga langzaam omhoog tot 3000 of 4000 grit. Je kunt die plaatjes droog gebruiken maar ik doe er altijd wat water op. Blijft het glas koel en je kunt in het water precies zien hoeveel materiaal je weghaalt - water wordt (wit) troebel van glasdeeltjes.
Als je hiermee klaar bent heb je een glaasje die licht mat is - je kunt er doorheen kijken maar het is net niet helemaal helder.
Dan ga je met cerium oxide aan de slag. Er zijn vele ‘geheime’ recepten. Ik maak het aan met water en heb een flesje water met ‘parfum’ verstuiver bij de hand om het geheel nat en koel te houden. Met een kleine felt wheel op de Dremel met lage toeren en niet te hard drukken polijsten tot het glas helemaal helder is. Bij gewoon glas (MOHS hardheid 6) is dat een paar minuten, bij Seiko HardLex (MOHS hardheid 8) twee keer zo lang.
Om het glas goed vast te houden gebruik ik Nano tape op een stuk vensterglas. Dat is vlak en houdt goed vast. Weinig kans op breuk.
Misschien het beste ‘advies’ wat ik je kan geven is:
Ik hoop dat je genoeg info hebt om te beginnen. Kan er nog wel een heel epistel over schrijven hoe met glaasjes met spanring, domes glas om te gaan enz enz. Al sje nog vragen hebt … roep maar!
Je kent het oude gezegde hè:
Dan ga ik toch voor dit advies:
Dit is genoeg info. Gaat vast lukken
Hartstikke bedankt!
Ik weet niet of die mening gebaseerd is op een vermoeden of praktijkervaring. Van de 9 duikers die ik daar kocht. Van streelde, loreo, pagani kan ik alleen maar lof geven. Ik doe er de gekste dingen mee al bijna 10 jaar. Nog niets kapot of doorgelekt. Ook geen oxidatie waar dan ook. Geen roest. Ik gooi ze in het water voor mijn kleinkids. Duik van rots af met 32 graden zo het meer in met temperatuur van 7 graden. Ingrid(Macedonië)
Maar uiteraard @Eddie mijn vostokjes staan op 1.
Ik kwam het merk steeds tegen op ome A. een paar weken geleden. Deze trekt mij wel aan, maar is denk ik nog niet uit.
Eerlijkheid gebied, een vermoeden, en dan voornamelijk op de exemplaren van een jaar of vier/vijf geleden. 20 atm op de dial, 3 atm in de omschrijving en een vet gedrukte “ga er vooral niet mee zwemmen er onder”. Het zal met de huidige generatie Chinese Specials een stuk beter zijn
Had ze een berichtje gestuurd via Instagram vandaag en reactie gekregen dat hij eind deze maand uit moet komen. Ben ook wel benieuwd naar deze! Even wat meer foto’s afwachten
Klopt de omschrijving is meestal kloppend en wat er op de horloge staat niet altijd